וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר התמ"ת מציע להגביר את מספר ההתייצבויות של מובטלים צעירים בלשכות התעסוקה

עינב בן יהודה

17.8.2003 / 17:55

הצעד נועד לצמצם את מספר מקבלי הקצבאות העובדים במקביל בעבודות אחרות; במקביל מציע מיכאל רצון להקטין את מספר ההתייצבויות של מקבלי קצבאות מעל גיל 60



סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון, פועל על מנת להגביר את מספר ההתייצבויות של מובטלים צעירים בלשכות התעסוקה, על מנת לצמצם את מספר מקבלי הקצבאות העובדים במקביל בעבודה אחרת.
בפגישה שנערכה היום עם סמנכ"ל לשכת התעסוקה, יעקב ניזרי, יו"ר ועד העובדים בלשכות התעסוקה, אהרון חוטבלי, ומנהלי אזורים בשירות התעסוקה מרחבי הארץ, טען רצון כי על מנהלי הלשכות להתמקד במספר נושאים, ביניהם השמת אמהות חד הוריות על פי התוכנית החדשה במשרד התמ"ת, הגברת ביקורי נציגי הלשכות באזורי התעשייה בתחומם, דבר אשר יגדיל את מספר ההזמנות למקומות תעסוקה, הגדלת העבודות היזומות באזורים מסוימים וטיפול בדורשי העבודה, אשר במקביל עובדים בעבודה אחרת.



על מנת לטפל במקבלי הקצבאות העובדים בעבודות נוספות מציע רצון להגביר את מספר ביקוריהם של מובטלים צעירים בלשכות התעסוקה מפעם אחת בשבוע כנהוג כיום, לפעמיים-שלוש בשבוע. בנוסף מציע רצון כי יצומצם מספר ההתייצבויות הנדרש מבני 60 ומעלה, הנדרשים כיום להתייצב בלשכה אחת לחודש.



"יש לתת הרבה למעט אנשים, ולא לתת קצת להרבה אנשים. צעירים אשר עובדים בלא תשלום מס, ומגיעים ללשכות התעסוקה לחתום על דרישתם לעבודה ייתקלו בקושי לעשות כך", אומר רצון. "נוצר מצב שאנשים אלו מקבלים למעשה משכורת מהמדינה בצורה לא חוקית... בנוסף, עלינו לשווק את המקצועות הנדרשים בצורה אגרסיווית יותר בקרב דורשי האבטלה", הוסיף סגן השר רצון.



עוד הוסיף רצון כי על לשכות התעסוקה להתייעל באמצעות צמצום שעות נוספות, שימוש בפלאפונים והוצאות אש"ל.



אם יצליח רצון לקדם את התוכנית להגברת ההתייצבויות של מובטלים צעירים, הוא צפוי להיתקל בהתנגדות חריפה של עובדי שירות התעסוקה. בשירות התעסוקה טוענים כי נטל העבודה המוטל עליהם רב, וצפוי לגדול משמעותית בתחילת ספטמבר עם התייצבותם של כ-50 אלף מקבלי הבטחת הכנסה שלא נדרשו להתייצב עד עתה בלשכות התעסוקה, וזאת בעקבות השינוי בחוק ההסדרים.



שינוי החקיקה מחייב מקבלי הבטחת הכנסה רבים, שבעבר לא נדרשו לכך, להתייצב בלשכות התעסוקה על מנת לקבל את קצבתם. בין אלו שיידרשו להתייצב בלשכות התעסוקה יהיו אימהות לילדים מעל גיל שנתיים, מובטלים בלתי ניתנים להשמה - בהם אנשים מעל גיל 55, אנשים עם בעיות בריאות או נפש, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully