וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמת הגדולה ביולי: החברה המרכזית למשקאות קלים

איילה צורף

17.8.2003 / 20:04

קמפיין הקיץ של החברה המרכזית לקידום כפר המוסיקה בניצנים תרם למיקומה הגבוה; פרטנר - המפרסמת הגדולה מבין 3 חברות הסלולר; משרד הפרסום גולן בולט בדירוג המשרדים בשל פרסום מאסיווי של סרטי קיץ



כמו בכל קיץ, המפרסמים הבולטים בקטגוריות צרכניות כגון מזון, משקאות, רכב ותקשורת, הם אלו שמשקיעים את התקציבים הגדולים ביותר בקידום מוצריהם ומבצעיהם.



על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסמת הגדולה ביותר ביולי היתה החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), עם תקציבים בהיקף 8.6 מיליון דולר במחירי מחירון (המחירים בפועל נמוכים בכ-60%-70%). הסיבה - קמפיין הקיץ המקיף של החברה, לקידום כפר המוזיקה שהקימה בניצנים.



קמפיין גדול נוסף שניהלה החברה החודש, ועדיין מנהלת, הוא הקמפיין לפאנטה שוקטה. השניים הקפיצו אותה למקום הראשון בדירוג המפרסמות ליולי.



קטגוריית "מים ומשקאות" תופסת אף היא את המקום הראשון מבין הקטגוריות הבולטות בחודש יולי, עם 25.8 מיליון דולר (במחירי מחירון). זאת בעיקר בזכות תת הקטגוריה של המשקאות התוססים בה נכללים גם הקמפיינים של וירג'ין, פפסי ועוד.



בקיץ נוטות גם החברות הסלולריות להגביר את היקפי הפרסום, בעיקר לקראת היציאה של ישראלים רבים לחו"ל. אחת המפרסמות הגדולות בחודש האחרון היתה סלקום, עם סדרת הקמפיינים שלה לעידוד ישראלים לשוחח מחו"ל באמצעות הסלולרי ("למה לחסוך במלים?"), אך פרטנר היא המפרסמת הגדולה מבין 3 החברות הסלולריות, בשל 2 קמפיינים עתירי תקציב - פרטנר עסקים "רופא שיניים" ו-4 שנים להיווסדה של פרטנר. גם פלאפון בחרה לחגוג ביולי את חודש יום ההולדת שלה, והעלתה לאוויר סדרה של קמפיינים - "50% עלינו, 50% עליך".







הפעילות הערה של 3 החברות הסלולריות הגדולות הביאה את הקטגוריה להיות השנייה בקטגוריות הפעילות הפרסומית בחודש יולי, ואת פרטנר להיות המותג המוביל בהיקפי פרסום - עם 6.3 מיליון דולר בחודש.



מותגי התקשורת הם הבולטים ביותר החודש, ותופסים ארבעה מחמשת המקומות הראשונים. פרטנר, פלאפון (ללא אסקייפ), סלקום ובזק (ללא תחום האינטרנט המהיר) - לפי סדר זה, הם המותגים שפורסמו בסכומים הגבוהים ביותר בחודש יולי. בכל אחד מהם הושקע סכום של כ-1 מיליון עד 1.5 מיליון דולר, במונחים ריאליים. (כ-3-6 מיליון דולר במחירי מחירון)







טבלת דירוג משרדי הפרסום לחודש יולי לא מזמנת הפתעות. המשרדים המאכלסים את החמישייה הפותחת באופן קבוע מאכלסים אותה גם בחודש יולי. בולט בנוכחותו הוא משרד הפרסום גולן, הממוקם במקום ה-13, עם תקציבים בהיקף של כ-4 מיליון דולר בחודש (במחירי מחירון). זאת בשל התמחותו של המשרד בפרסום סרטים, קטגוריה המתעצמת מחדש בכל קיץ. תת ענף הסרטים מדורג במקום השלישי בהיקפי הפרסום בו, עם היקפי פרסום של 7.7 מיליון דולר בחודש במחירי מחירון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully