וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הניגרי עולה לבריטניה כ-320 מיליון דולר בשנה; שני נוכלים הורשעו בהונאה מסוג זה

סוכנויות הידיעות

17.8.2003 / 20:01

מחלק ההונאות החמורות בלונדון מזהיר מפני גניבתם של פרטי חשבונות בנקים מדואר המושלך לפחי זבל



העוקץ הניגרי, תרגיל הונאה ותיק שממשיך להופיע בתיבות המייל הנכנס של גולשים רבים, מפיל ברשתו בריטים רבים. להערכת מיחלק ההונאות החמורות של בריטניה, מגלגלת ההונאה ב-320 מיליון דולר בבריטניה מדי שנה. עד כה נתפסו שני נוכלים שעסקו בהונאה כזו, וגנבו כמיליון ליש"ט (1.6 מיליון דולר), נשפטו והורשעו. סוג חדש של הונאה שמקורה בכנופיות מערב-אפריקאיות כרוך בגניבת פרטי חשבון בנק וסיסמאות וריקונם של חשבונות של חברות ואזרחים.



100 אלף מכתבים בנוסחים שונים מגיעים לגולשים לונדוניים מדי שנה, להערכת מיחלק ההונאה הבריטי. פניות אלו בדרך כלל מבקשות מהנמען להוציא ממדינה אפריקאית סכום כסף עצום בתמורה לאחוזים. כדי שניתן יהיה להבריח את הכספים ממדינת המקור טוענים הנוכלים כי הם זקוקים לסכום תחילתי של כמה אלפי דולרים.



המכתבים מנוסחים בדרך כלל בלשון עילגת בכוונה, בווריאציות שונות וקורעות לב של סיפור דומה. דירקטורית מיחלק ההונאה בלונדון אמרה כי הפצת המכתבים ללא הבחנה מצליחה להביאם לקהל תמים שאינו מודע להונאה.



משטרת בריטניה משתפת פעולה עם משטרת ניגריה בניסיון לעצור את רשתות הנוכלים, הפועלים בדרך כלל מחוץ לאדמת המדינות בהן מתבצעת ההונאה.



הונאה חמורה יותר שמבצעים נוכלים ממערב אפריקה כוללת גניבת דברי דואר כדי להשיג פרטי חשבונות בנק של אזרחים וחברות, ולהעביר מהחשבונות סכומי כסף גדולים. הכנופיות משתפות פעולה עם עובדי דואר, בנקים ומשרדי מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully