וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.8% בעקבות פיצוץ צינור הנפט בעיראק

דפנה מאור

18.8.2003 / 8:35

החוזים לספטמבר נסחרים ב-31.60 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק



חבלה שפגעה בצינור הנפט מעיראק לטורקיה הובילה לעלייה של 1.8% במחיר הנפט הבוקר. במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות של ניו יורק עלה מחיר החוזים לספטמבר על הנפט הגולמי ב-1.8% ל-31.6 דולר לחבית. במקביל, נרשמת עלייה במחירי החוזים על הדלק למכוניות בגלל השבתתם של בתי זיקוק בשל הפסקת החשמל בצפון מזרח אמריקה. החוזים נסחרים ב-1.006 דולר, לראשונה מזה חמישה חודשים.



הצינור, המוליך נפט מכירכוך, נפגע מפיצוץ ביום שישי בבוקר, רק שלושה ימים לאחר שחודשה בו הזרימה לראשונה מאז המלחמה. פקידי ממשל בעיראק חוששים כי תיקון החבלה בצינור יארך שבועות מספר. התקרית מעיבה על סיכויי השבת התפוקה בעיראק לרמתה שמלפני המלחמה.



ביום רביעי העביר הצינור מעיראק 350 אלף חביות נפט, עם פתיחתו שהתעכבה במשך זמן רב. פתיחת הצינור הובילה להיצעים כבדים בשוק החוזים על הנפט הגולמי, בשל תקוות כי תפוקתה המלאה של עיראק, סך 2.5 מיליון חביות ליום, תתחדש בקרוב. העיכוב בחידוש האספקה מעיראק נבע מחבלה ומתקלות בתשתית הנפט הרעועה בעיראק.

ביום שישי נסגרו מחירי החוזים על הנפט הגולמי בירידה קלה לרמה של 31.05 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, בעקבות עלייה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, זה השבוע הרביעי ברציפות. מאז נרשם שפל שנתי של 25.04 דולר בסוף אפריל רשם מחיר הנפט הגולמי עלייה של 26%.



במסחר על החוזים על דלק נטול עופרת למכוניות נרשם זינוק כבר ביום שישי לרמה של יותר מדולר לגאלון, לראשונה מזה חמישה חודשים. הבוקר נמשכת העלייה לאחר שבשבוע שעבר הוסיפו מחירי החוזים 5%, בין היתר גם בשל ירידה במלאים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully