וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 6% בהכנסות אלקטרה צריכה לכ-763.7 מיליון שקל

אלי דניאל

18.8.2003 / 9:29

גידול חד בהוצאות המימון של החברה לכ-18.3 מיליון שקל; עלייה של 1% ברווח הנקי לכ-32.9 מיליון שקל; אהוד לוריא יכהן כמנכ"ל החברה החל מה-1 בינואר

חברת אלקטרה צריכה המהווה את זרוע הפעילות של אלקו בתחום מיזוג האוויר, מדווחת היום על גידול בהכנסותיה לרבעון השני של השנה וזאת במקביל לעלייה מתונה ברווח הנקי שלה.

כך, החברה רשמה עלייה של כ-6% בהכנסותיה הרבעוניות בשעה שאלה צמחו ל-763.7 מיליון שקל, בין היתר, בשל איחוד תוצאותיה של חברת השקם, איחוד שהחל ברבעון השלישי של 2002. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות ממכירות ושירותים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל - עלייה של כ-14% בהשוואה להכנסות שנרשמו בתקופה המקבילה.

פילוח הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה מראה כי כ-33% מהן נבעו ממכירות בישראל בעוד שהיתרה נבעה מפעילות בחו"ל - בעיקר במדינות אירופה. 81% מהכנסותיה של החברה הגיעו מפעילות מגזר מיזוג האוויר והיתרה נבעה מפעילות מסחרית של מגזר מוצרי הצריכה החשמליים.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון החולף בכ-67.4 מיליון שקל, שיפור של כ-17% לעומת הרווח התפעולי שנרשם ברבעון השני של שנת 2002. בסיכום ששת החודשים הראשונים של שנת 2003 מציגה אלקטרה צריכה רווח תפעולי של כ-84.מיליון שקל - 13% יותר מהרווח התפעולי בתקופה המקבילה.

הגידול החד בהיקף הוצאות המימון של החברה, גידול אשר נרשם עוד במהלך הרבעון הראשון של השנה, נמשך גם ברבעון החולף ואלה צמחו בשיעור חד - מכ-2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל לרמה של כ-18.3 מיליון שקל. בסך הכל רשמה אלקטרה צריכה במהלך המחצית הראשונה של השנה הוצאות מימון בהיקף כול של כ-29.4 מיליון שקל ? עלייה חדה של כ-211% בהשוואה להוצאות המימון בששת החודשים הראשונים של שנת 2002.

עלייה זו בהוצאות המימון נבעה מכך שברבעון המקביל נכללו בדו"חות החברה הכנסות מימון בגין הפרשי שער שנוצרו כתוצאה מהפיחות בשער השקל אל מול המטבעות הזרים, בעוד שבמחצית הראשונה של השנה בכלל, וברבעון השני בפרט, היו לחברה הפסדים מעסקות חיסוי מטבעיות והוצאות בגיןם הפרשי שער כתוצאה מהתחזקות השקל אל מול הדולר והיורו.

על רקע ההשפעה השלילית של הגידול בהוצאות המימון, השורה התחתונה של אלקטרה צריכה מראה רווח רבעוני של כ-32.9 מיליון שקל, עלייה קלה של כ-1% בהשוואה לרווח של כ-32.5 מיליון שקל אותו היא הציגה ברבעון השני של שנת 2002. בהקשר זה ניתן לציין כי רכישתה של השקם פגעה ברווחיותה של החברה, שכן השקם עצמה הפסידה במחצית הראשונה של השנה 5 מיליון שקל, מזה כ-1.3 מיליון שקל ברבעון השני. ללא השפעת רכישת השקם היתה החברה מציגה במחצית הארשונה של השנה רווח נקי של כ-42.1 מיליון שקל.

הונה העצמי של אלקטרה צריכה הסתכם בתום הרבעון החולף בכ-743.1 מיליון שקל והוא מהווה כ-32% ממאזנה. ברבעון השני של השנה היה לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של של כ-43 מיליון שקל, כך שאת המחצית הראשונה סיימה החברה עם תזרים חיובי של כ-36.6 מיליון שקל. לשם ההשוואה - במחצית הראשונה של שנת 2002 היה לחברה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך של כ-22.9 מיליון שקל.

בתוך כך, דירקטוריון החברה שהתכנס אתמול החליט למנות את אהוד לוריא לתפקיד מנכ"ל החברה במקומו של אליעזר בן משה, וזאת החל מה-1 בינואר 2004. בן משה, מונה לתפקיד נשיא החברה ולסגן יו"ר הדירקטוריון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully