וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות מעכב ההכרזה על האחים עופר כזוכים במכרז תחנת הכוח במישור רותם

עמירם כהן

18.8.2003 / 9:24

מקורות במשק החשמל מסרו כי העיכוב יימשך עד לסיום ההתדיינות עמם על הקמת תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב



משרד התשתיות מעכב את ההכרזה על האחים עופר כזוכים במכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית במישור רותם עד לסיום ההתדיינות עמם על הקמת תחנת הכוח הפרטית ברמת חובב - כך מסרו מקורות במשק החשמל.



חברת החשמל פירסמה ב-98' מכרז להקמת תחנת כוח פרטית ברמת חובב מסוג טורבינת גז. במכרז להקמת התחנה בהספק של 370 מגה-ואט ובהשקעה של 250 מיליון דולר זכתה חברת אופקי אנרגיה מקבוצת האחים עופר. ואולם הקמת התחנה התעכבה כשש שנים עקב בעיות משפטיות ובגין התערבות הממונה על ההגבלים העסקיים שקבע כי חברת החשמל הכניסה לחוזה סעיפים כובלים הפוגעים בתחרות, ללא קבלת אישור מהרשות להגבלים.



לאחר שנפתרו הבעיות המשפטיות ובוטלו הסעיפים הכובלים במכרז, הודיעה קבוצת האחים עופר כי לא תוכל להקים את התחנה על פי תנאי המכרז מ-98' עקב השינויים שחלו מאז בתנאי הסחר (גובה הריבית ועליית שער היורו לעומת השקל), אך בעיקר בגלל התייקרות הציוד שהזמינה אצל ספקית הציוד להקמת טורבינות הגז, חברת ההנדסה הגרמנית סימנס; לדוגמה, החוזה לרכישת הציוד מסימנס והקמת התחנה על ידי סימנס עבור האחים עופר הסתכם ב-154 מיליון דולר ב-98'; עתה דורשת סימנס בגין אותו חוזה 210 מיליון דולר.



האחים עופר דורשים ממשרד התשתיות ומרשות החשמל להתאים את מחיר החשמל ששייוצר ברמת חובב להתייקרויות בעלויות של הקמת התחנה. עד כה סירבה רשות החשמל לפצות את האחים עופר על מלוא ההתייקרויות.



לפני כשנתיים פורסם מכרז נוסף להקמת תחנת כוח פרטית מסוג טורבינת גז במישור רותם, גם היא בהספק 370 מגה-ואט. ההצעה היחידה במכרז היתה של האחים עופר.



מנכ"ל אופקי אנרגיה, משה כץ, אמר אתמול כי במכרז רותם נעשו תיקונים שאיפשרו לחברה להגיש הצעה במכרז. בתיקון העיקרי נקבע כי שער החליפין של היורו לצורך רכישת הציוד והקמת התחנה על ידי סימנס ייקבע ביום הסגירה הפיננסית של המימון עם הבנקים, ולא לפי השער שהיה בעת פרסום המכרז; שינוי נוסף - התשלום שהמדינה (באמצעות חברת החשמל) תשלם לאחים עופר יהיה משולב: תשלום בעבור החשמל שיימכר ותשלום קבוע בעבור זמינות התחנה לייצור חשמל. לדברי כץ, אופקי אנרגיה מוכנה לחתום עם חברת החשמל חוזה אספקה שיעגן את תנאי המרכז של רותם בתנאי מכרז של רמת חובב.



במשרד התשתיות צופים כי בקרוב תתקבל החלטה לגבי התוספת שתוצע לאחים עופר כדי לאפשר להתחיל בהקמת תחנות הכוח ברמת חובב ובמישור רותם. עד כה השקיעו האחים עופר במכרז רמת חובב ובעבודות התשתית להקמת תחנת הכוח כ-20 מיליון דולר.



לא היה ניתן לקבל את תגובת משרד התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully