וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה וסוני אריקסון הגדילו חלקן בשוק הסלולר על חשבון מוטורולה וסמסונג

סוכנויות הידיעות

18.8.2003 / 9:44

כך עולה מנתוני סקר הרבעון השני של חברת המחקר סטרטג'י אנליטיקס; קצב הגידול של מכירות שוק הסלולר הגלובלי הואט ל-6% ברבעון השני לעומת 16% ברבעון הראשון בעקבות נזקי הסארס

נוקיה וסוני אריקסון הגדילו את חלקן בשוק מכשירי הטלפון הסלולריים ברבעון השני על חשבונן של מוטורולה וסמסונג, על רקע האטת קצב המכירות וגידול המלאים בשוק הסלולר העולמי, כך עולה מסקר שפירסמה חברת המחקר סטרטג'י אנליטיקס.

מגפת הסארס, שהביאה להאטה במכירות בחלקים גדולים מיבשת אסיה, ובמיוחד בסין, הצליחה לקזז את המכירות המוגברות של טלפונים בעלי צג צבעוני ומצלמה ואת הגידול בשוק ההודי.

המכירות למפיצים עלו אמנם ב-11% ל-111 מיליון יחידות, אולם מכירות המפיצים לצרכנים לא הדביקו את הקצב ועלו ב-6% בלבד ל-108 מיליון יחידות. ברבעון הראשון, לשם השוואה, נרשם זינוק של 16% במכירות הסלולר.

נוקיה השיגה את הביצועים המרשימים ביותר ברבעון השני כשהגדילה את נתח השוק ל-37% מ-35% ברבעון הראשון. החברה הפינית הרחיבה את אחיזתה בשוק ה-GSM, שהיווה את משענתה העיקרית מאז ומעולם, ובשוק ה-CDMA כאחד.

מנגד איבדו מוטורולה וסמסונג, שבמקום השני והשלישי בהתאמה נתח שוק. מוטורולה, שנפגעה מההאטה החריפה בשוק הסיני, שלטה על 14.2% מן השוק ברבעון השני לעומת 15.4% ברבעון הראשון. סמסונג, שנהנית בשנים האחרונות מזינוק עקבי בנתח השוק, חוותה התכווצות לראשונה זה זמן רב. נתח השוק של החברה ירד מ-12.1% ל-10.8%.

סימנס הגרמנית ,שבמקום הרביעי, נותרה כמעט ללא שינוי עם נתח של 7.3% מן השוק לעומת 7.4% ברבעון הראשון.

ואילו סוני אריקסון, מיזם הסלולר היפאני שוודי, הגדיל את נתח השוק מ-5% ל-6% הודות להשקת קו חדש של מכשירים, הכוללים מצלמות ומשחקים חדשניים, שזכו להצלחה בקרב הקהל האירופי והיפאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully