וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לאסור על המדינה בצו ביניים לרכוש מהחברה לישראל מניותיה בבז"ן

עמירם כהן

18.8.2003 / 10:00

בבקשה שהוגשה אתמול טוענת התנועה לאיכות השלטון כי יש צורך דחוף בצו ביניים, לאחר שהחברה לישראל הודיעה כי בכוונתה לממש את האופציה למכור למדינה את אחזקותיה בבז"ן



התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים האוסר על המדינה לרכוש מהחברה לישראל את מניותיה בבז"ן. בבקשה שהוגשה אתמול טוענת התנועה לאיכות השלטון כי יש צורך דחוף בצו ביניים, לאחר שהחברה לישראל הודיעה כי בכוונתה לממש את האופציה למכור למדינה את אחזקותיה בבז"ן. בכך, נטען, החל מנגנון המימוש לנוע באופן שיקבע עובדות בשטח וימנע חזרה למצב הקודם, כלומר, המדינה תעביר כ-500 מיליון שקל לחברה לישראל תמורת מניותיה בבז"ן.



כמו כן טוענת התנועה לאיכות השלטון בבקשה כי קיים חשש שוועדת המכרזים של המדינה תאשר בימים הבאים פטור ממכרז להסכם בז"ן - דבר שיאפשר למדינה למכור את אחד מבתי הזיקוק לחברה לישראל.



הבקשה לצו הביניים הוגשה כחלק מהעתירה העיקרית שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ ב-4 ביוני 2003. התנועה עתרה לבג"ץ בבקשה לקבלת צו על תנאי שיורה לראש הממשלה, לשרי האוצר והתשתיות ולמנהל רשות החברות הממשלתיות לפעול לביטול הסכם בז"ן שנחתם בין המדינה לחברה לישראל ב-2002, ואשר ייכנס לתוקפו באוקטובר 2003 עם תום תקופת הזיכיון של החברה לישראל.



בעתירה נטען כי המדינה הקנתה הרשאה לחברה לישראל לעשות שימוש, ללא מכרז, בנכסי המדינה ב-50 השנים הבאות. עוד נטען כי בהסכם מוענקות זכויות מפליגות לחברה לישראל בניגוד לעיקרון השוויון והצדק החלוקתי, ובנוסף קיים בו ניסיון לעקוף את חוק חובת המכרזים.



בהסכם שחתמה המדינה עם החברה לישראל (האחים עופר) מוענקת לחברה לישראל הרשאה לשימוש בנכסי המדינה (בז"ן) החל באוקטובר 2003 (תום הזיכיון), בניגוד לתנאי הזיכיון שבהם נקבע כי על נכסי בז"ן לחזור לידי המדינה ללא תמורה. בנוסף נקבע בהסכם כי החברה לישראל רשאית לממש אופציה של מכירת אחזקותיה בבז"ן למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully