וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ארה"ב צפויה לגבות השנה קנסות ופיצויים של 2 מיליארד דולר מחברות התרופות והבריאות

סוכנויות הידיעות

18.8.2003 / 11:09

בשלוש השנים האחרונות תפח היקף הקנסות והפיצויים ששילמו חברות אלו על הפרות חוק ל-4.21 מיליארד דולר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ממשלת ארה"ב צפויה לגבות 2 מיליארד דולר מחברות התרופות והבריאות, בקנסות על הפרות חוק ובמסגרת הסכמי פשרה בתביעות נגדן. במהלך שלוש שנות המס האחרונות תפח היקף התשלומים בעקבות חקירות של חברות שירותי בריאות ל-4.21 מיליארד דולר לעומת 3.29 מיליארד דולר שנגבו בעשור הקודם, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



הנתונים שנמסרו על ידי משרד הבריאות של ארה"ב כוללים תשלומים הצפויים להיגבות מחברות ידועות כפייזר, אסטרה זנקה, באייר, גאידנט ואבוט. חברות אלו נחקרו בשל חשד לעבירות בתחומים רבים - החל מפגמי ייצור, ועד הסתרת מידע על נזקים שגרמו מוצריהם ללקוחות.



העלייה בהיקף ההונאה, ובעקבותיה גם בענישה בתחום הבריאות, מיוחסת בעיקרה לגידול המואץ בהוצאות הבריאות של אזרחי ארה"ב. בשנה שעברה צמחה ההוצאה האמריקאית על תרופות ב-14% ל-161 מיליארד דולר, לפי נתוני הממשל. הוצאות תוכנית הבריאות מדיקייר בשנת 202 הסתכמו ב-253.7 מיליארד דולר. תוכניות ביטוחי הבריאות הפכו למגנט לנוכלים, אך לא פחות מזה, עודדו חברות לגיטימיות לנקוט במהלכים שנמצאו על גבול החוקיות, ולעיתים עברו אותו.



שני גורמים עיקריים פעלו לגידול בגביית הקנסות והפיצויים: ירידה באיכות האתיקה של החברות, אשר מנצלות לטובתן את תוכניות הביטוח הרפואי ואת ביטוחי התרופות הממשלתיים. גורם נוסף הוא הגברת האכיפה נגד חברות בתחום זה. מספר התביעות נגד חברות שירותי בריאות עלה ב-34% בשנת 2002 ל-333. האכיפה הוגברה בזכות הגדלת תקציב לחקירות הונאה על ידי הקונגרס ב-1996. דעת הקהל בארה"ב השתנתה לצד החומרה בעקבות חשיפת שערוריות חשבונאיות בוול סטריט.



בשנות התשעים המאוחרות התעורר גם גל של הלשנות מצד עובדים ומקורבים, אשר חשפו שערוריות הונאה. מלשינים אלה זכו לפרסים של עשרות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully