וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי ממתינה לסבב שני של הצעות רכש לנכסיה האמריקאיים; גוברים סיכויי ג'נרל אלקטריק לזכות בחטיבה

סוכנויות הידיעות

18.8.2003 / 11:18

רשת NBC, שבבעלות קונצרן התעשייה, מציעה להקים מיזם משותף בו תחזיק ויוונדי בנתח המיעוט; רק ארבע קבוצות נותרו במירוץ לאחר פרישת MGM וקומקאסט



תאגיד המדיה ויוונדי-יוניברסל צפוי לקבל היום סבב שני של הצעות רכש לנכסי חטיבת הבידור האמריקאית שלו. לאור העובדה שמספר הרוכשים הפוטנציאליים הולך ומצטמצם, אמרה ויוונדי כי היא עשויה לשקול הקמת מיזם משותף או את הנפקת החטיבה בבורסה.



רשימת הרוכשים האפשריים הצטמצמה לארבעה לאחר שאולפן הקולנוע MGM וחברת הכבלים קומקאסט הודיעו בזה אחר זה כי הם פורשים מהמרוץ. רשת הטלוויזיה NBC, שבבעלות ג'נרל אלקטריק, גרעין משקיעים שהרכיב אדגר ברונפמן הבן, וענקיות המדיה ויאקום וליברטי מדיה הם, על פי הערכות, המתמודדות שנותרו.



הקבוצות מתמודדות על כמה מהנכסים הידועים ביותר בהוליווד. אלה כוללים, בין היתר, את אולפן הקולנוע "יוניברסל", את חברת הטלוויזיה בכבלים USA נטוורקס ואת פארקי השעשועים של יוניברסל.



ויוונדי הודיעה למתמודדות כי היא מבקשת לגייס בתמורה לנכסים 14 מיליארד דולר. גורמים יודעי דבר אמרו כי הצעות הרכש יהיו כנראה נמוכות יותר. MGM הגישה לויוונדי הצעת בגובה 11.5 מיליארד דולר בטרם פרשה מן המרוץ.



ז'אן-רנה פורטו מבקש להגיע להחלטה עד לסוף אוגוסט או תחילת ספטמבר האם לנהל סבב שיחות סופי עם אחת המתמודדות, או לבחור במקום זאת בהנפקה. פורטו הציב את נכסי המדיה למכירה במטרה לצמצם את הר החובות העצום שנצבר בימיו של המנכ"ל הקודם, ז'אן-מארי מסייה. חובותיה של ויוונדי הצטמצמו לכדי 21.5 מיליארד יורו, ופורטו מבקש למכור נכסים בשווי 3 מיליארד יורו נוספים לפחות כדי לעמוד ביעד הקטנת החובות השנתית שקבע.



משקיפים מעריכים כי מיזם משותף עם NBC הוא כעת האפשרות הטובה ביותר של ויוונדי להתקרב למחיר היעד שקבעה לעצמה. ע"פ ההצעה, ויוונדי תיטול את נתח המיעוט במיזם משותף שישלב את ערוצי הכבלים של NBC עם נכסי הבידור האמריקאיים של ויוונדי. בשל העובדה שג'נרל אלקטריק תוכל לתרום נכסים בתמורה למניות במיזם, צפויה עסקה שכזו להניב לויוונדי את ההכנסה הגדולה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully