וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכובים בחתימה על הסכם הערבויות עם ארה"ב

אמיר טייג

18.8.2003 / 11:42

גורמים בירושלים: ייתכן והאמריקאים משתמשים בהן כמנוף ללחץ בנושא הגדר וההודנה; באוצר מכחישים: העיכוב נובע מסיבות טכניות, אין פגיעה בגיוס ההון

עדיין לא נחתם הסכם הערבויות הסופי בין ישראל וארה"ב, כך נודע ל-TheMarker. על אף שלהנפקה ניתנו כל האישורים הנדרשים מטעם הממשל האמריקאי, הסכם הערבויות הסופי עדיין מתעכב. באוצר מבהירים כי העיכוב נובע מסיבות טכניות בלבד ונידון ברמת הפקידות הנמוכה, לאחר שכל האישורים ברמת הפקידות הגבוה כבר נתקבלו. באוצר מוסיפים כי הנושא ייסגר בימים הקרובים ובכל מקרה אינו גורם לעיכוב בגיוס ההון בגיבוי הערבויות מאחר שזה אינו מתוכנן בימים הקרובים.

בימים אלו שני הצדדים ממשיכים, בסיוע עורכי הדין המייצגים אותם, לעסוק בצדדים המשפטיים-טכניים של ההסכם ולהחליף ביניהם טיוטות. לפי משרד האוצר, אין חילוקי דעות מהותיים בין הצדדים, אך הביורוקרטיה בארה"ב והחופשות שנוטלים אנשי הממשל באוגוסט, האטו את ההתקדמות לקראת חתימת הסכם סופי. גורמים בירושלים טוענים כי ייתכן והאמריקאים משתמשים בעניין הערבויות כמנוף ללחץ בנושא גדר ההפרדה וההודנה. ואולם באוצר מכחישים בתוקף כי קיים קשר כלשהו בין הלחץ המדיני המופעל על ישראל ובין העיכוב.

לקראת תום חודש יוני, התקבל האישור הפרוצדורלי הסופי למתן ערבויות של הממשל האמריקאי לגיוס של 9 מיליארד דולר שתבצע ממשלת ישראל במהלך שלוש השנים הקרובות. על האישור הסופי חתם נשיא ארה"ב, לאחר שצוותי מחלקת המדינה והאוצר האמריקאי - JEDG - המליץ בפני הנשיא לעשות כן. אישור דומה התקבל גם מהקונגרס, שאישר את מתן הערבויות עוד לפני כן. מאחר שכל האישורים הרשמיים התקבלו, עתה נותר למשרד האוצר הישראלי לסגור את הפרטים שעיקרם משפטיים מול הצוותים בצד האמריקאי המטפלים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully