וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר פורום CFO: "המעבר לדיווח נומינלי חייב לחול גם על הדיווחים למס ההכנסה"

הרצל לקס

18.8.2003 / 12:07

נגה קינן: "מינואר 2004 ייווצר עיוות כאשר הדיווחים הכספיים הציבוריים של החברות יהיו על בסיס נומינלי ואילו דו"חות המס יתואמו לאינפלציה"



בעקבות פרסום המדד השלילי של חודש יולי והציפיות לאינפלציה אפסית גם השנה, קוראת נגה קינן, יו"ר פורום CFO המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק, למס הכנסה ולמוסד לתקינה חשבונאית להקים ועדה משותפת עם הפורום במטרה לגבש החלטה בדבר תיאום כל המערכות הדיווחיות לקראת מעבר לדיווח נומינלי. הקריאה באה על רקע המצב האנומלי בו קבלת תקן 12 מחייבת את כל החברות לעבור לדיווח נומינלי החל מינואר 2004, אך בה בעת נשאר הדיווח למס הכנסה מתואם לאינפלציה.



תקן 12 שפירסם המוסד לתקינה חשבונאית, הקובע כי משנה הבאה הדו"חות של החברות יהיו על בסיס נומינלי, משווה את המצב בישראל, שהיא המדינה המערבית היחידה בה נהוג עדיין דיווח על בסיס ריאלי, למצב במדינות העולם המערבי. החלתו של התקן החדש נדחתה כבר מינואר 2003 לינואר 2004 עקב ההתפרצות האינפלציונית במחצית הראשונה של 2002.



לדברי קינן, פורום ה-CFO תומך בהצטרפות הכלכלה הישראלית לשאר כלכלות המערב ובמעבר לעבודה בסביבה נטולת אינפלציה. לדבריה, הפורום תומך במעבר לדיווחים נומינליים, גם אם שיטת דיווח זו עלולה לפגוע במאזן של חלק מהחברות. קינן אומרת כי לא ניתן לטעון יותר שהאינפלציה הנמוכה בישראל היא תופעה חולפת.



עמדתה של קינן לא בהכרח משקפת את דעתן של כל החברות הגדולות במשק. חברת החשמל ומקורות, כמו גם חברות נדל"ן רבות, התנגדו בשעתו למעבר לדיווח נומינלי, שכן הדבר יפגע במאזניהן ואף עתרו כנגד החלת התקן לבג"ץ. למרות התנגדות זו יעבור המשק בינואר הקרוב לדיווח נומינלי, וחברת הנדל"ן אלוני חץ אף הציגה לאחרונה בנוסף לדו"חותיה המתואמים לרבעון האחרון, את אותם הדו"חות על בסיס נומינלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully