וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמת מסחר מעורבת; נוקיה ואריקסון עולות לאחר שהגדילו חלקן בשוק הסלולר הגלובלי

רונן סרברניק

18.8.2003 / 20:30

מגזר הביטוח ממשיך להפגין חוסן בעקבות דו"חות חיוביים מהשבוע שעבר; לופטהנזה ובריטיש איירוויס עולות על רקע האפשרות שינסו להשתלט על חברת תעופה שווייצית



מגמת מסחר מעורבת נרשמות בבורסות אירופה עם פתיחת שבוע המסחר. מניות ציוד התקשורת עולות בעקבות דו"ח שגילה כי נוקיה ואריקסון וסוני הגדילו את חלקן בשוק הסלולר העולמי על חשבון מתחרותיהן מארה"ב וקוריאה. גם במגזר הביטוח נרשמות עליות שערים כהמשך ישיר למגמה החיובית שחוללו הדו"חות הפיננסים שפורסמו במגזר בשבוע שעבר. מדד FTSE עולה בלונדון ב-0.1%; מדד DAX מטפס בפרנקפורט ב-0.5%; מדד CAC יורד בפאריס ב-0.4%.



נוקיה וסוני אריקסון הגדילו ברבעון השני את חלקם בשוק מכשירי הטלפון הסלולריים הגלובלי על חשבונן של מוטורולה וסמסונג. עם זאת, נרשמה האטה בצמיחת השוק בעקבות פגיעת מגפת הסארס בשוק האסייתי. נוקיה עולה ב-0.5%. אריקסון עולה ב-0.9%.



קבוצת הפיננסים ההולנדית ING עולה ב-2.3% לאחר שבנק פורטיס העלה את מחיר היעד למנייתה והותיר לה המלצת "קנייה". בגרמניה מוסיפות אליאנץ ומינכן רה למעלה מ-2%. אקסה עולה בצרפת ב-1.9%.



עיתון שווייצי מדווח שחברת התעופה לופטהנזה בוחנת אפשרות השתלטות על חברת התעופה השווייצית רוויית הקשיים סוויס אינטרנשונל איירליינס (סימול SWIn.S). במקביל מציעה בריטיש איירווייס לרכוש נתח משמעותי בחברה. סוויס מזנקת בקרוב ל-95 על רקע הדיווח. לופטהנזה ובריטיש מוסיפות 1.5% ו-0.6% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully