וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות בפתיחת המסחר

שירלי יום-טוב

18.8.2003 / 23:03

גילת עולה ב-7.5%; מניית מגל עולה בכ-2.5% לאחר שהודיעה על חוזה אבטחה חדש במקסיקו בהיקף של 1.5 מיליון דולר; נייס מוסיפה כ-1.5% לאחר המלצה של בית ההשקעות אי.בי.אי


יום המסחר נפתח בעליות לאחר שביום שישי שובש המסחר עקב הפסקת החשמל שפגה בחוף המזרחי של ארה"ב. הנאסד"ק והדאו עולים ב-0.4%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית גילת שעולה ב-7.5% למחיר של 4.7 דולרים ומניית נייס שמוסיפה 1.4% למחיר של 14.8 דולר לאחר המלצה מבית ההשקעות אי.בי.אי. מניית מגל עולה ב-2.7% למחיר של 9 דולרים בעקבות חוזה חדש לחברה במקסיקו, בהיקף של 1.5 מיליון דולר.

סקירת טרום מסחר

המסחר בסוף השבוע התנהל בצל הפסקת החשמל הגדולה שאירעה בחוף המזרחי בארה"ב ובקנדה. למרות שהמסחר לא הופסק, המחזורים היו דלילים במיוחד לאחר שסוחרים רבים לא הגיעו למקום עבודתם. היום עשויה וול סטריט לפתוח בעליות קלות כשהחוזים העתידיים מסמנים עלייה של 0.2% במדד סטאנדרד אנד פורס 500 ועלייה דומה בנאסד"ק.

המשקיעים ימשיכו לבחון בשבוע הקרוב את נתוני המאקרו, שבשבוע החולף היו חיוביים למדי. בעיקר נכון הדבר לגבי שוק העבודה שבו מספר דורשי האבטלה החדשים נותר זה השבוע הרביעי ברציפות על רמה הנמוכה מ-400 אלף, המציינת התאוששות בשוק זה. בשישי נדחה פרסום מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בעקבות הפסקת החשמל, והוא יפורסם בשלישי. הנתון המקדמי לאוגוסט עתיד לפי הערכות האנליסטים להסתכם ב-91.5 נקודות, עלייה קלה לעומת 90.9 ביולי.

בין המניות הישראליות דיווחה מגל על עסקה בדרום אמריקה. חברת האבטחה דיווחה אתמול על עסקת המשך להגנה של אתרים במקסיקו תמורת 1.5 מיליון דולר. אספקת מערכות האבטחה - כגון גדרות ומוצרי וידיאו, תושלם עד סוף 2003. מגל מוסיפה כעת כ-2% במסחר בתל אביב. בראייה שנתית מניית מגל אמנם לא סיפקה את התשואות הגבוהות מבין הישראליות, אולם בחודש האחרון זינקה המניה בכ-50% לאחר סקירה חיובית בעיתון "בארונ'ס".

מניה שעברה מימוש מסוים בחודש האחרון היא נייס , שירדה בדולר וחצי מהשיא שאליו הגיעו לפני חודש. בבית ההשקעות אי.בי.אי העניקו למניה המלצת "קנייה" אולם ציינו כי בטווח הקצר המניה עשויה להיוותר ברמתה עד להתבהרות ביצועי החברה בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully