וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת מניות של אלוביץ' באינטרנט זהב עשויה להצביע על כוונות יורוקום: מימש כל החזקתו תמורת כ-600 אלף דולר

גתית פנקס

18.8.2003 / 16:30

אלוביץ', יו"ר החברה מאז 1992, ניצל הזינוקים במניה; גבריאל עידן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של גיוון, מכר מניות ב-215 אלף דולר; קנת קליין, סמנכ"ל התפעול של מרקורי, נפגש עם 2 מיליון דולר



שאול אלוביץ', יו"ר אינטרנט זהב מאז 1992, הגיש לרשות לני"ע האמריקאית בקשה למכירת כל החזקותיו בחברה, במהלך שעשוי להעיד על כיוון דומה בו תנקוט יורוקום, בה הוא מחזיק ב-51%. אלוביץ', שמימש לאחרונה 132.6 אלף מניות תמורת כ-600 אלף דולר באמצעות CIBC, הוא יו"ר ומנכ"ל יורוקום תקשורת בה הוא מחזיק אישית במישרין ובעקיפין ואריסון השקעות מחזיקה ב-49% הנותרים בחברה.



מאז תחילת השנה זינקה מניית אינטרנט זהב ב-252% אך מתחילת החודש היא נסחרת דווקא במגמת ירידה ואיבדה 22% מערכה. בקשת המכירה שהגיש אלוביץ' כוללת את כל החזקותיו בחברה - 0.7% - כך לפי המסמך השנתי המורחב של החברה. ההערכות הן כי יורוקום מתכוונת לממש חלק מהחזקותיה באינטרנט זהב, ממש כפי שעשתה בפרטנר.







יורוקום עצמה מחזיקה ב-71.3% ממניותיה של אינטרנט זהב, שהם 13.1 מיליון מניות ששוויין הנוכחי 52.7 מיליון דולר. שווי השוק של אינטרנט זהב הוא 74 מיליון דולר. יש לציין כי גם אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב, ניצל את הגאות במניה ומכר מאז תחילת השנה חבילות מניות בשווי של יותר מ-2 מיליון דולר.



מנהלים בחברות ישראליות אחרות בוול סטריט אף הם ממשיכים להתנזל. כך גם אצל חברת גיוון אימג'ינג העוסקת באיתור מחלות במעי הדק. ד"ר גבריאל עידן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של גיוון, הגיש בקשה למכירת 19.5 אלף מניות של החברה תמורת כ-215 אלף דולר. עידן משמש בתפקידו מאז ינואר 2002 והוא משמש כיועץ לחברה מאז 1998.



ומגיוון למרקורי : קנת קליין, סמנכ"ל התפעול של החברה ודירקטור בה, מכר מניות ב-13 וב-14 לאוגוסט לאחר הפסקה שלקח מאז פברואר האחרון. קליין מכר 50 אלף מניות (חלקן באמצעות מימוש אופציות) בכ-2 מיליון דולר והוריד החזקתו - כולל אופציות בנות מימוש מיידי - מ-1.8% לכ-1.75%.



הענקת האופציות אצל מרקורי ידועה בנדיבותה. מהדו"ח הרבעוני המורחב שהגישה באחרונה ל-SEC עולה כי רווח נקי של 16.9 מיליון דולר שהציגה ברבעון השני של 2003 היה הופך להפסד של 16 מיליון דולר אם היתה רושמת את האופציות כהוצאה. בבחינת מחצית השנה הראשונה, הרי שרווח של 35 מיליון דולר שהוצג בשני הרבעונים הראשונים היה נרשם כהפסד נקי של לא פחות מ-65.6 מיליון דולר אם אומנם היתה החברה מבצעת רישום חשבונאי של האופציות כהוצאה. שווי השוק של מרקורי הוא כ-3.4 מיליארד דולר בבורסת הנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully