וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי ממליץ למשקיעים עם אופק ארוך לנצל היחלשות אפשרית במניות נייס בתקופה הקרובה

שירלי יום-טוב

18.8.2003 / 16:50

"מניית נייס תיתקל בחולשה יחסית עד להתבהרות התמונה לקראת סגירת הרבעון השלישי"; בית ההשקעות מציין שהסבירות לכך שהחברה תעמוד בתחזית ההכנסות השנתית לא גבוהה



בית ההשקעות אי.בי.אי מעניק היום למניית נייס מחיר יעד של 18.5 דולר למניה הגבוה בכ-27% ממחיר המניה הנוכחי. "להערכתנו, מניות נייס יתקלו בחולשה יחסית בתקופה הקרובה, עם התגברות העצבנות עד להתבהרות התמונה לקראת סגירת הרבעון השלישי ופרסום הדו"חות", מציין האנליסט דניאל מירון. הוא ממליץ למשקיעים עם אופק ארוך יותר לנצל היחלשות של המניה.



נייס פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני ב-30 ביולי. אלה עמדו בתחזית בית ההשקעות ועלו בסנט אחד על ממוצע התחזיות. החברה, המתמחה בפתרונות הקלטה וניטור, דיווחה על הכנסות בגובה 56.2 מיליון דולר ורווח נקי של 1.4 מיליון דולר או 14 סנט למניה. נייס הותירה את תחזיותיה לרווח של 80-90 סנט למניה לשנת 2003 כולה וסיפקה תחזית הכנסות של 240-255 מיליון דולר, שחלק מהאנליסטים ראו בה שאפתנית מדי. כך, למשל, בבית ההשקעות CIBC הטילו ספק ביכולתה של נייס לעמוד בתחזית ההכנסות על רקע חופשות הקיץ באירופה, הגורמות לירידה בנפח הפעילות העסקית ביבשת.



מירון מציין כי הוא מעודד מהדו"חות של החברה לרבעון השני, המצביעים על צמיחה מתונה מרבעון לרבעון והצפי לצמיחה ברבעון הקרוב על רקע יציבות בשוק ה-IT הכללי והחולשה העונתית של הרבעון השלישי. "הנהלת החברה הוכיחה באופן עקבי את יכולת הביצוע שלה תוך עמידה ביעדים האסטרטגיים שהציבה לעצמה - וביניהם הרחבת בסיס המוצרים ונוכחות בשוק".



יחד עם זאת, גם ב-אי.בי.אי טוענים שהסבירות לכך שנייס תצליח לעמוד בתחזית השנתית שלה אינה גבוהה. "הכנסות החברה יצטרכו לצמוח בכ-10% בשני הרבעונים הקרובים ולו בכדי להגיע לקצה הנמוך של הטווח - הנחה חזקה יחסית לסביבת השוק", מציין מירון. תחזית אי.בי.אי עומדת על הכנסות של 230 מיליון דולר ל-2003 ורווח נקי של 80 סנט למניה. "להערכתנו, לנייס יש את המנופים התפעוליים שיאפשרו לה להציג רווח למניה בטווח התחזית גם ברמת הכנסות נמוכה יותר".



מירון מוסיף כי נייס הציגה לאחרונה חלק מאיפיוני מערכות ניתוח התוכן שלה ללקוחות נבחרים וקיבלה תגובות חיוביות. הוא סבור שאם נייס תציג פתרונות ניתוח תוכן טובים ותצליח בהפצת המוצר, הפוטנציאל העומד בפני החברה ומיצובה ישתפרו משמעותית. לעומת זאת, במידה והחברה לא תצליח במתן פתרונות מעבר להקלטה בסיסית, ייגזר עליה להתמודד בשוק שיעבור מסחור וירידות מחירים.



ב-IBI צופים גידול בפעילות חברה גם ב-2004. התחזית הראשונית והשמרנית, כך מציין מירון, היא לצמיחה של 10% בהכנסות לרמה של 255 מיליון דולר ורווח של 1.55 דולרים למניה.



מחיר היעד בו נקבו ב-אי.בי.אי מייצג מכפיל 17.5 לרווח התפעולי של החברה ל-2003 בצירוף המזומן שבידי החברה. מכפיל הרווח התפעולי מתבסס על ממוצע טווח צפי צמיחת הרווח בשנים הקרובות (15%-20%). מירון מציין שחברות אחרות בתעשייה זוכות ליחסי תמחור נדיבים בהרבה מאלו של נייס, עם מכפיל רווח של 30 לרווחים הצפויים ב-2003 - פער שלדעתו ייסגר ככל שתגבר רמת הבטחון של המשקיעים בנייס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully