וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק יורו טרייד לביהמ"ש: לבטל הקפאת ההליכים של יצרניות בגדי הים כליל יופי וגדעון אוברזון ולמנות להן כונס

אמיר הלמר

18.8.2003 / 17:57

חובות החברות, שבבעלות משפחת פלד, עומדים על כ-67 מ' ש', מתוכם 25 מ' ש' לבנק הפועלים, 20 מ' ש' לבנק דיסקונט, 17 מ' ש' והיתרה לבנק יורו טרייד



בנק יורו טרייד פנה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בבקשה למנות לחברות כליל יופי מודל וגדעון אוברזון בגדי חוף כונס נכסים מטעם הבנק בגין חובות של 7.9 מיליון שקל. החברות מצויות כיום בהקפאת הליכים תחת רו"ח בני קידר, המשמש כנאמן במסגרת הליכים המתנהלים בבית המשפט המחוזי בנצרת.



יורו טרייד הגישה באמצעות עו"ד כרמל נפתלי, במקביל לבקשת הכינוס, גם התנגדות להמשך הקפאת ההליכים של החברות בבית המשפט המחוזי בנצרת.



החברות, שבבעלות משפחת פלד ועוסקות בייצור בגדי ים, נקלעו לקשיים. מבקשת הקפאת ההליכים שהגישו החברות עולה כי חובותיהן לבנקים עומדים על כ-67 מיליון שקל, מתוכם 25 מיליון שקל לבנק הפועלים, 20 מיליון שקל לבנק דיסקונט, 17 מיליון שקל והיתרה לבנק יורו טרייד. יש לציין כי בנק דיסקונט, הפועלים ופיתוח תעשייה הסכימו להקפאת ההליכים.



ביהמ"ש נעתר לבקשה ומינה כאמור את רו"ח קידר כנאמן. במסגרת תפקידו, הגיש לאחרונה הנאמן דו"ח על פעילותו באמצעות עו"ד קרן רייכבך-סגל, במסגרתו נטען כי לאחר המינוי התברר כי קיימת התעניינות גדולה בנכסי החברות מצד גופים מובילים בשוק וכי הנאמן מקיים מו"מ עם מספר גורמים בשוק למכירת הנכסים של החברות. אחד מאותם גורמים, כך התפרסם, היא חברת גוטקס שבבעלות אפריקה ישראל.



מכל מקום, בבקשה שהגיש היום יורו טרייד טוען הבנק כי בפגישה שנערכה בין הבנקים הנושים לבין רואי החשבון קידר וצבי פורת שפעלו בשם החברות אף בטרם הוגשה בקשת ההקפאה נאמר לנציגי הבנקים בצורה ברורה כי לא ניתן להבריא את החברות וכי בקשת ההקפאה נועדה רק לשם סיום מו"מ עם קונה המתעניין בפעילות החברות.



לטענת הבנק, הפעולות אותן מבקשת החברה לבצע - מכירת פעילותה - יכולות להיעשות ע"י כונס נכסים או מפרק זמני מטעם הבנק שכן למעשה החברות מצויות בחדלות פירעון.



עוד טוען הבנק כי קיים פער אדיר בין הנתונים שהוצגו בפני הבנק 5 שבועות לפני שהוגשה בקשת ההקפאה לאלו שהוצגו ע"י החברה בבקשה. כך טוען הבנק כי בעוד שבבקשה נטען כי החובות בדין קדימה עומדים על 12 מיליון שקל הרי שבדו"ח שהוגש לבנק עומדים חובות אלו על סך של 4.8 מיליון שקל בלבד. כמו כן, נטען כי בבקשה הועמד החוב לספקים על סך של 31.2 מיליון שקל ובדו"ח לבנק סכום זה עמד על 19.1 מיליון שקל בלבד.



לטענת הבנק, המסקנה המתבקשת היא שלא ניתן להאמין לנתונים המספריים שמציג הנאמן - שמשרדו הוא זה שסיפק את הנתונים לבנק בטרם הוגשה בקשת ההקפאה.



כאמור, במקביל מבקש הבנק כי ימונה לחברות כונס נכסים מטעמו. בבקשה זו נטען כי חוב החברות בפברואר השנה עמד על 9.9 מיליון שקל ולאחר שהבנק הודיע לחברות כי יתרת חובן הועמדה לפירעון מיידי - שילמו בעלי השליטה בחברה סכום של 2 מיליון שקל במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים אך לאחר מכן חדלו מתשלום החוב. טרם הוגשה תגובת הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully