וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר חייק: "גם הורדת ריבית חדה של בנק ישראל לא תציל את 2003; אנו מותירים את תחזית הצמיחה על 0.5%"

הרצל לקס

18.8.2003 / 17:56

הכלכלן הראשי של בנק איגוד הגיב לפרסומי הלמ"ס על נתוני התוצר: "כל עוד השכר בירידה, האבטלה בעלייה והממשלה נאלצת לקצץ בהוצאותיה-אין מקום לאופטימיות"



"2003 אבודה מבחינת צמיחה, הצריכה הפרטית שמהווה 55% מהתוצר לא תעלה ואולי אף תרד, זאת לנוכח הירידה הנמשכת בשכר הריאלי במשק, הגידול באבטלה והשחיקה בקיצבאות שמקטינים מאוד את כוח הקנייה של הצרכנים" - כך אמר היום אמיר חייק, הכלכלן הראשי של בנק איגוד בהתייחסו לנתוני המאקרו שפירסם הלמ"ס ולפיהם הצמיחה במחצית הראשונה של השנה הסתכמה באחוז אחד בלבד.



חייק הוסיף ואמר כי "אפילו הפחתה חדה בריבית, שיש הטוענים שתאיץ את הצמיחה, לא תעזור השנה. ריבית בנק ישראל אינה גורם משמעותי לעומת הקיפאון בצריכה והמצב המדיני הרגיש".



לדברי חייק הצמיחה בשיעור של 3.8% שנרשמה ברבעון הראשון נבעה כמעט כולה מעלייה בהוצאה הציבורית, שאינה צפויה לחזור על עצמה, ומגידול חד בעודף היצוא, שנבע בעיקר מנפילה ביבוא.
"לא שינינו את הערכתנו שהצמיחה הכוללת ב-2003 תהיה רק חצי אחוז, ואכן ברבעון השני כבר ראינו נפילה של 3%, ובסה"כ בששת החודשים הראשונים שיעור הצמיחה הוא רק אחוז אחד".



"כל עוד השכר בירידה, האבטלה בעלייה והממשלה נאלצת לקצץ בהוצאותיה - אין מקום לאופטימיות".
לדבריו, מה שיכול לגרור את המשק הישראלי מן המיתון המתמשך הוא רק שינוי מהותי במצב המדיני באזורנו ובהתעוררות השווקים העולמיים. "שני גורמים שלצערנו, לא נראים באופק כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully