וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: פקידי הבנקים מחויבים להזהיר את לקוחותיהם על גובה העמלה - לפני ביצוע פעולה

אמיר טייג

18.8.2003 / 18:20

ועדת הכספים החליטה לחייב את הבנקים לדווח ללקוחותיהם לפני ביצוע 12 פעולות בנקאיות נפוצות ע"מ לאפשר ללקוח להחליט אם לבצע את הפעולה; הבנקים: התורים אצל הכספרים יתארכו



החל ממחר יהיו הבנקים חייבים למסור ללקוחותיהם מידע בכתב לגבי גובה העמלה, וזאת לפני ביצוע כל פעולה. כך קבעה ועדת הכספים היום. בוועדה הוחלט כי לפני ביצוע 12 פעולות בנקאיות בסיסיות, הבנק יהיה חייב להציג ללקוח את גובה העמלה בכתב, כדי לאפשר לו להחליט האם לבצע את הפעולה או לא.



הפעולות אשר חייבות בדיווח מוקדם הן פעולות יום יומיות נפוצות המתבצעות בעיקר על ידי לקוחות פרטיים. בתחום דמי אחזקת חשבון עובר ושב יהיה חייב הבנק למסור דיווח על הפעולות העוסקות במשיכת מזומנים בטופס של הבנק על ידי בעל החשבון. לחלופין, גם בעת ביצוע פעולה בצ'ק יחויב הבנק למסור פרטים לגבי גובה העמלות בעת הצגת הצ'ק על ידי בעל החשבון או מיופה כוח. הדבר יהיה תקף גם לגבי הצגת הצ'ק על ידי מוטב שאיננו בעל החשבון.



בתחום העברה בין חשבונות או פקדונות, יהיה חייב הבנק לדווח ללקוח לפני ביצוע העברה או הפקדה, אם באופן חד פעמי או אם כחלק מהוראת קבע. כמו כן, יהיה הבנק חייב ליישם את הכלל החדש כאשר לקוח יבקש לבצע תשלום חשבון או כל פעולה הכרוכה בטיפול בשטרות מזומנים. עם זאת, לא יהיה חייב הבנק למסור פרטים אם פעולות אלו מתבצעות באמצעות תיבות שירות.



גם בעת ביצוע פעולות במט"ח יחויבו הבנקים לדווח למפרע ללקוח על גובה העמלות. בעת קנייה ומכירה של מט"ח, רכישת או מכירה של המחאות נוסעים יחויב הבנק לספק מידע לגבי גובה עמלות הביצוע והמרווחים בין הקנייה למכירה.



הבנקים מנסים מזה זמן רב למנוע יישום הוראה זו. לטענתם, אשר הוצגה בפני הוועדה על ידי פרדי וידר יו"ר איגוד הבנקים, הדרישה החדשה של ועדת הכספים תגרום להתארכות משך השירות אשר ניתן לכל לקוח ולפיכך להתארכות התורים לפני הכספרים. עוד אמר וידר כי מוטב היה לדחות את יישום הכללים לראשית השנה הבאה. כאמור, הוועדה לא קיבלה את עמדת הבנקים ואימצה את דרישת חברי הכנסת וכן את המלצת בנק ישראל ליישם את הכללים באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully