וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את הצעת האוצר: הבלו על הנפט יתייקר פי 5 ל-34 אגורות לליטר

אמיר טייג

18.8.2003 / 19:07

ייקור הבלו מ-7 אגורות לליטר ל-34 אגורות צפוי להכניס לקופת המדינה סכום שנתי מוערך של כ-100 מיליון שקל



ועדת הכספים החליטה היום להיענות לבקשת שר האוצר ולייקר את המס המוטל על הנפט (בלו) ל-34 אגורות לליטר וזאת בהשוואה לרמה של 7 אגורות בלבד כיום. הייקור החד צפוי להכניס לקופת המדינה סכום שנתי מוערך של כ-100 מיליון שקל.



נציגי האוצר הסבירו כי החל מאפריל שנה שעברה יוקר הבלו על הסולר בשיעור חד, דבר אשר יצר פער מחירים גבוה של 29 אגורות בין הסולר ובין הנפט. פער זה יצר תמריץ כלכלי עבור תחנות דלק למהול את הסולר היקר בנפט הזול יותר. על פי הנתונים שהציגו נציגי האוצר, רכישות הנפט בחודש מאי 2002 היו גבוהות כמעט פי 3 בהשוואה לשנת 2001, דבר המעלה חשש כבד למהילת דלקים מסוג זה. כדי לפתור בעיה זו הציעו נציגי האוצר לייקר את הבלו על הנפט, ולצמצם את פער המחירים בין הנפט לסולר.



עוד הסבירו נציגי האוצר כי לאור העובדה שהנפט והסולר משמשים שניהם לחימום, אין עוד הצדקה כלכלית ליצור פערי מיסוי בין השניים. להערכתם, ייקור הבלו על הנפט יהיה בעל השפעה שולית על מדד המחירים לצרכן, אך מנגד יניב למדינה הכנסות ניכרות אשר יקלו על המצוקה התקציבית.



מנגד, העלו מספר חברי כנסת בוועדה את הטענה כי הנפט משמש בעיקר אוכלוסיה מבוגרת לחימום ביתם בימי החורף. מעתה יזדקקו הקשישים לשלם מס גבוה פי 5. עם זאת, מאחר שלא נמצא מנגנון היכול להפריד בין קשישים ליתר צרכני הנפט תמכו מרבית חברי הכנסת בהצעה ואישרו את הייקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully