וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת שופרסל בוחנת שיתופי פעולה עם מספר גורמים בשוק ובהם חברת פז

סיון קלינגבייל

18.8.2003 / 20:58

שת"פ בין פז לשופרסל כבר נידון בעבר אך לא התממש מאחר שעמי סגיס ששימש כמנכ"ל שופרסל וכרוח החיה מאחורי ההסכם עזב את תפקידו



הנהלת שופרסל בוחנת שיתופי פעולה עם מספר גורמים בשוק ובהם חברת פז כך מסרה הנהלת שופרסל. ככל הנראה שיתופי הפעולה שבוחנת הנהלת שופרסל עם פז הן שותפות ברשת חנויות הנוחות של פז, ילו, והקמת תחנות דלק בחניוני סניפי השופרסל.



קניית הריבוע הכחול ע"י דודי ויסמן הבעלים של דור-אלון גרמה לכך ששופרסל איבדה מכירות של כ-200 מיליון של בשנה לאלונית. שופרסל סיפקה לרשת אלונית, המפעילה חנויות נוחות בתחנות הדלק של דור-אלון, את המוצרים לחנויות שלה.



שת"פ בין פז לשופרסל כבר נידון בעבר אך לא התממש מאחר שעמי סגיס ששימש כמנכ"ל שופרסל וכרוח החיה מאחורי ההסכם עזב את תפקידו בשופרסל כאשר זכה ההסכם לאישור הממונה. אברהם ביגר, יו"ר שופרסל, היה בעברו מנכ"ל פז, ואמיר פורת, סמנכ"ל הפיתוח העסקי החדש של שופרסל, היה חבר ההנהלה המצומצמת של פז. הקשר בין הנהלת שופרסל לפז.



לפז יש עניין בשיתוף הפעולה מאחר שיש לה עניין לחבור לרשת קימעונאית. פז ניסתה לרכוש את רשת הריבוע הכחול אך הצעתה היתה נמוכה מהצעתו של דודי ויסמן הבעלים של דור-אלון. כיום גם לסונול אשר בעליה מחזיקים ברשת קלאבמרקט וגם לדור אלון הבעלים של הריבוע הכחול יש שותפות אסטרטגית עם רשת שיווק גדולה. במידה שפז תחתום על הסכם עם שופרסל תישאר רק דלק, המפעילה את רשת חנויות הנוחות מנטה, ללא שותפות אסטרטגית עם רשת שיווק.



במסגרת הסכם שיתוף הפעולה שחתמו פז ושופרסל בדצמבר 2000 סוכם כי פז תקים תחנות דלק בחניונים שבסניפי שופרסל ברחבי הארץ במסגרת הסכם מקביל, וייבחנו שיתופי פעולה בתחום המסחר הקימעונאי. במאי 2002 אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, כמה התניות בהסכם בין שופרסל לפז, שעיקרו הקמת תחנות תדלוק של פז על שטחים המצויים בבעלות שופרסל. עם זאת, שטרום לא אישר לחברות סעיף בלעדיות בהסכם, הקובע כי פז לא תקים תחנות דלק על מקרקעין של רשתות שיווק אחרות, ואילו שופרסל לא תתקשר עם חברות דלק אחרות להקמת תחנות תדלוק על שטחים המצויים בבעלותה.



כחלק מההסכם שנחתם ב2000 בין פז לשופרסל נבחנה פתיחת סניפי בורגר ראנץ' בחנויות שופרסל. בסניף שופרסל בטירת הכרמל נפתח סניף של בורגראנץ'. לפני כמה חודשים נסגר הסניף ששימש פיילוט שבחינת שיתוף הפעולה. הסניף נסגר משום שלקוחות הקוסמוס לא גילו עניין ברכישת מזון מהיר במהלך או אחרי הביקור בסופר. סניף הבורגר ראנץ' היה חלק מנסיון לא מוצלח של שופרסל לפתוח בתוך סניפי קוסמוס דוכנים בזכיונות לבנקים, גלידריות ועוד.



תגובת פז: "פז לא נוהגת למסור מידע על מו"מ שהיא מנהלת כל עוד לא הבשילו הדברים לכלל עסקה".



תגובת שופרסל: "רשת שופרסל בוחנת שיתופי פעולה עם מספר גורמים בשוק בהם חברת פז".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully