וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הטכנולוגיה והשבבים מושכות את הנאסד"ק לעלייה של 2.2%; שוק האג"ח נסגר במגמה מעורבת

רונן סרברניק

18.8.2003 / 23:12

לואו'ס עלתה ב-6.4% לאחר שדיווחה על זינוק של 28% ברווח; AMD זינקה ב-14.1% לאחר ש"בארונ'ס" אמר כי השבבים החדשים שלה יסייעו לה להגדיל נתח השוק שלה ל-30%



המסחר בוול סטריט התנהל היום כתקנו, לאחר שאספקת החשמל לעיר חודשה במהלך יום שישי וסוף השבוע. ביום חמישי סבלה ניו יורק מהפסקת החשמל הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב, אשר פגעה במיליוני אנשים בחוף המזרחי של ארה"ב וקנדה. מדדי המניות רושמים עליות בפתיחת השבוע, והם משכו אחריהם גם את שוק האג"ח שרשם ירידות לפני פתיחת המסחר במניות.



דאו ג'ונס עלה ב-1%; נאסד"ק עלה ב-2.2%.



התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים טיפסו ל-4.54%, סמוך לשיא של 13 חודשים, לפני הפתיחה, אך נסגרו בירידה של 0.5% לרמה של 4.477%. האג"ח ל-30 שנה הפכו כיוון והתשואות עליהן יורדות ל-5.361%.



מניות הפיננסים שהובילו את העליות במדד דאו ג'ונס בפתיחה נסוגו ואת מקומן לקחו ענקיות הטכנולוגיה ג'נרל אלקטריק (סימול GE) האניוול (סימול HON) ואינטל (סימול INTC) שעלו ב-3.5%; 2.7%; ו-4.8% בהתאמה.



לואו'ס (סימול LOW), רשת עשה זאת בעצמך השנייה בגודלה בארה"ב, עלתה ב-6.4% לאחר שדיווחה על זינוק של 28% ברווח, שהגיע לשיא של 597 מיליון דולר. החברה העלתה גם את תחזיות הרווח שלה לשנה כולה.



אלטריה (סימול MO), החברה האם של פיליפ מוריס, ירדה ב-2.2% לאחר ששופט ביהמ"ש של מחוז מדיסון הורה לה להפקיד ערבות של 12 מיליארד דולר או שתידרש לשלם מיד פיצויים של 10.1 מיליארד דולר שנקבעו נגדה במשפט קודם בשל הטעיית מעשנים בפרסום סיגריות "דלות" ניקוטין.



IBM קיצצה 600 משרות מחטיבת השבבים המפסידה שלה, בשל ההאטה בביקוש לטכנולוגיה. כוח העבודה הכולל של IBM הוא 316 אלף. מנייתה עלתה ב-2.1%.



מגזר השבבים רשם עליות חדות בעקבות מניית AMD אשר זינקה ב-14.1% לאחר שהמגזין "בארונ'ס" אמר בסוף השבוע כי השבבים החדשים שלה יסייעו לה להגדיל את נתח השוק שלה ל-30%. היום פירסמה קבוצת גרטנר תחזית חיובית למגזר השבבים, כמו כן אמר אנליסט סלומון סמית ברני כי הסיבות בגללן הוריד את המלצתו למגזר ברבעון שעבר הולכות ומתפוגגות. אפלייד מאטרילאס עלתה ב-4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully