וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-2.2%

שירלי יום-טוב

19.8.2003 / 0:12

צורן הוסיפה 10%; קומברס עלתה בכ-5.5%; נייס עלתה בכ-3% לאחר המלצה של אי.בי.אי לנצל את החולשה במניה להשקעה לטווח ארוך; נייס התממשה ב-10% בחודש האחרון; מגל הוסיפה כ-1.5%

לאחר הפסקת החשמל הגדולה ששיתקה את החוף המזרחי של ארה"ב ומנעה מסוחרים רבים להגיע לעבודתם בוול סטריט, נפתח היום שבוע המסחר במגמה חיובית. דו"חות טובים של ההקמעונאית האמריקאית Lowe`s מצליחים לגרור את מניות הבלו צ'יפ לעליות ועמן את מדד הדאו ג'ונס שעולה ב-1%. כתבה במגזין העסקים "בארונ'ס" על ענקית השבבים AMD שגוררת את מניית החברה לעליות של 11%, מצליחה לתת זריקת עידוד לסקטור השבבים כולו ועמו למדד מניות הטכנולוגיה שעולה ב-1.8%.

השבוע לא צפויים נתונים משמעותיים מהזירה המקרו כלכלית, למעט מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שמועד פרסומו נדחה עקב הפסקת החשמל למחר. הנתונים המקדמיים של מדד זה לחודש אוגוסט צפויים מחר להצביע על רמה של 91.5 נקודות, עלייה קלה לעומת 90.9 ביולי.

בשבוע שחולף היו נתוני המקרו חיוביים למדי. בשוק העבודה נותר מספר דורשי האבטלה החדשים זה השבוע הרביעי ברציפות על רמה הנמוכה מ-400 אלף, המציינת התאוששות בשוק זה.

בין החברות הישראליות הנסחרות, דיווחה היום מגל על עסקה בדרום אמריקה. חברת האבטחה דיווחה על עסקת המשך להגנה של אתרים במקסיקו תמורת 1.5 מיליון דולר. אספקת מערכות האבטחה, כגון גדרות ומוצרי וידיאו, תושלם עד סוף 2003. מגל מוסיפה כעת כ-2.7% למחיר של 9 דולרים. בראייה שנתית מניית מגל אמנם לא סיפקה את התשואות הגבוהות מבין הישראליות, אולם בחודש האחרון זינקה המניה בכ-50% לאחר סקירה חיובית בעיתון "בארונ'ס".

מניה שסבלה ממימושים בחודש האחרון היא נייס , שירדה בכ-10% בחודש האחרון. בבית ההשקעות אי.בי.אי העניקו למניה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 18.5 דולר הגבוה בכ-27% ממחיר הנעילה של המניה אמש. האנליסט דניאל מירון ציין כי בטווח הקצר המניה עשויה להיחלש עד להתבהרות ביצועי החברה בהמשך השנה, והמליץ למשקיעים בעלי אופק השקעה ארוך לרכוש את המניה. כעת היא עולה ב-2.2% למחיר של 14.9 דולר.

עוד בולטות: מניית צורן עולה ב-6.4% למחיר של 24.5 דולר וקומברס עולה ב-3.2% למחיר של 15.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully