וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נפל סמוך לשפל של 4 חודשים מול הדולר על רקע הקיפאון הכלכלי ביבשת אירופה

רן דוידוב

19.8.2003 / 9:05

המטבע האירופי האחיד נסחר בשער של 1.1128 דולר; בשבוע שעבר נודע כי כלכלת גוש היורו קפאה על שמריה ברבעון השני וכלכלת גרמניה גלשה למיתון חוזר



היורו נפל סמוך לשפל של ארבעה חודשים מול הדולר על רקע הציפיות להמשך השיפור בנתוני המקרו בארה"ב שהקפיצו אתמול את שוקי המניות בארה"ב לשיא של למעלה משנה. בה בשעה ממשיכה כלכלת גוש היורו לסבול מהאטה חריפה. היורו ירד לרמה של 1.1128 דולר לעומת 1.114 דולר אמש. הין מתחזק מול הדולר לרמה של 119.35 ין לדולר לאחר ששוק המניות היפאני רשם הלילה עליות שערים חדות, שהקפיצו את מדד ניקיי לשיא של למעלה משנה. אמש ניצב שער הין על 119.5 ין לדולר.



הדולר ממשיך במגמת השיפור שרשם בשבוע שעבר מול היורו, מגמה שהופרעה לזמן קצר כתוצאה מהפסקת החשמל הנרחבת שפגעה בצפון מזרח ארה"ב, והביאה לנפילה בשערו. הפסקת החשמל הגדולה בהיסטוריה של צפון אמריקה הזניקה את היורו בליל יום חמישי עד רמה של 1.1328 דולר, אך מאז יורד המטבע האירופי האחיד בעקביות.



סוחרים אמרו כי הירידה בשער היורו הוחרפה לאחר שהבנק המרכזי של גרמניה הזהיר שהמדינה תפר את חוקי הגירעון התקציבי של האיחוד האירופי ב-2004 במידה שהתוכניות לממן את קיצוצי המסים המתוכננים בעזרת הלוואות נוספות אכן יתממשו.



היום יתפרסמו בארה"ב נתוני התחלות הבנייה ומדד סנטימנט הצרכנים לחודש אוגוסט. שני המדדים צפויים להצביע על שיפור, כשנתוני הבנייה מצויים כבר כעת סמוך לשיא של 17 שנה. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שפרסומו נדחה ליום שלישי משישי בשל הפסקת החשמל שפקדה את צפון מזרח ארה"ב, צפוי לעלות ל-91.5 לעומת 90.9 ביולי.



מנגד, צפויים נתוני צמיחת התמ"ג של המשק הצרפתי, שיתפרסמו מחר, להצביע על קיפאון. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דווח כי גרמניה, המשק הגדול באירופה, נקלעה למיתון במחצית הראשונה, בדומה לאיטליה והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully