וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון, התחרות והייסוף שחקו את רווחי אלקו החזקות

אלי דניאל

19.8.2003 / 9:03

הרווח הנקי ברבעון השני ירד ב-47% - הסתכם בכ-22.8 מיליון שקל; ההכנסות נשחקו ב-7% לכ-2.24 מיליארד שקל

המיתון הכלכלי, התגברות התחרות בתחום מוצרי הצריכה החשמליים, באירופה ובישראל, והייסוף בשערו של השקל נותנים את אותותיהם בדו"חותיה הכספיים של חברת אלקו החזקות , הנמצאת בשליטתו של גרשון זלקינד, אשר מדווחת הבוקר על שחיקה בהכנסותיה לצד ירידה חדה ברווחיה לרבעון השני של השנה.

כך, החברה מדווחת הבוקר על שחיקה של 7% בהכנסותיה הרבעוניות ואלה התסכמו בכ-2.24 מיליארד שקל, כאשר ההכנסות לחצי הראשון של השנה מסתכמות בכ-4.29 מיליארד שקל - גידול מתון בשיעור של 3% לעומת היקף ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2002. עם זאת, ללא השפעת השינויים בשערי החליפין על תרגום פעילות החברה בחו"ל, מחזור ההכנסות של אלקו ברבעון החולף היה מצביע על עלייה קלה בהיקף של 10 מיליון שקל - פחות מ-1%, בהשוואה לרבעון המקביל

הוצאות המימון של החברה הסתכמו ברבעון השני של השנה בכ-65.6 מיליון שקל, עלייה חדה בשיעור של כ-124% בהשוואה להיקפן ברבעון השני של שנת 2002. עלייה זו מקורה, בין היתר, בירידת מדד המחירים לצרכן במהלך הרבעון בשיעור של כ-1.3%, בעוד שברבעון המקביל עלה המדד בכ-3.8%.

הייסוף בשער השקל לעומת המטבעות הזרים תרם אף הוא לגידול בהוצאות המימון אשר הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-110.5 מיליון שקל.

בשורה התחתונה שלה מציגה אלקן החזקות רווח נקי של כ-22.8 מיליון שקל, ורווח זה נמוך בכ-47% מהרווח הנקי שהושג ברבעון המקביל. תרומתה של Elco-Brandt לשורה התחתונה היתה מהותית - רווח של כ-11.8 מיליון שקל, המהווה כ-52% מרווחי החברה. רווח זה של Elco-Brandt אומנם נמוך מהרווח אותו היא הציגה ברבעון השני של השנה הקודמת, אך בנטרול רווח חד פעמי בהיקף של כ-12.4 מיליון שקל ממימוש חלק מהמלאי שנרכש בעסקת Brandt, הרי שמדובר בשיפור בתוצאותיה.

בסך הכל רשמה עד כה אלקו במחצית הראשונה של השנה רווח מצטבר של כ-31.8 מיליון שקל, ורווח זה נמוך בכ-57% מהרווח שהושג בתקופה המקבילה. יש לציין כי בניכוי רווחים חד פעמיים בגין עסקת Brandt, רווחים שנרשמו בששת החודשים הראשונים של שנת 2002, הרווח במחצית הראשונה של השנה נשחק בשיעור מתון יותר של כ-24%.

ההון העצמי של החברה ליום ה-30 ביוני 2003 הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל, והוא מהווה כ-12% ממאזן החברה. האמצעים הנזילים של החברה (מזומנים, שווי משומנים והשקעות לזמן קצר) הסתכמו בתום הרבעון בכ-1.52 מיליארד שקל. האשראי לזמן קצר הסתכם בתחילת הרבעון הנוכחי בכ-1.34 מיליארד שקל.

נזכיר כי דירקטוריון החברה החליט אתמול להקפיא את ההליכים להקמתה של חברות החזקות זרה בשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully