וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק: אלקטרה צריכה תתקשה להציג שיעורי צמיחה גבוהים לאורך זמן; מחיר היעד נמוך בכ-5% מהמחיר בבורסה

אילן מוסנאים

20.8.2003 / 9:24

האנליסט אלון גלזר מוריד ההמלצה למניה ל"תשואת שוק"; התרומה של גלי החום באירופה למכירות החברה לא תהיה חריגה; תמשיך לסבול מתחרות חריפה ומירידת מחירים בתחום המזגנים



למרות שבטווח הקצר צפויים גלי החום באירופה לתרום להיקף המכירות של אלקטרה צריכה , הסביבה העסקית של החברה תמשיך להתאפיין בתחרות חריפה ובירידת מחירים, דבר שיקשה על השגת שיעור צמיחה גבוהים לאורך זמן. כך כותב האנליסט גיא זיסר מאופק בסקירת עדכון בעקבות הדו"חות שאלקטרה צריכה פירסמה אתמול.



זיסר מחליט להוריד את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" לתשואת שוק". עם זאת, הוא מעלה את מחיר היעד למניה מרמה של 42.5 שקל ל-50 שקל. מחיר היעד החדש נמוך בכ-5% מהמחיר בו פתחה המניה את המסחר הבוקר, אחרי שירדה אתמול בכ-2.6%.



אלקטרה צריכה פירסמה אתמול את התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה, ודיווחה על גידול של 5.6% בהכנסות ל-764 מיליון שקל, ועל עלייה של 16% ברווח הגולמי ל-208 מיליון שקל, ושל 16.6% ברווח התפעולי ל-67 מיליון שקל. הוצאות מימון גבוהות של כ-18.3 מיליון שקל שחקו את הצמיחה בשורת הרווח הנקי, בו נרשמה יציבות ברמה של 32.9 מיליון שקל.



זיסר כותב כי צמיחת ההכנסות של החברה ברבעון נבעה מאיחוד התוצאות של השקם (שתרמו לה מכירות של כ-80 מיליון שקל ברבעון) ומפיחות השקל מול היורו. בנטרול השפעות אלו היתה החברה מדווחת על צמיחה שלילית של כ-7.5% בהכנסות. השחיקה במכירות נובעת מתחרות מחירים חריפה בישראל, בין היתר עקב המשך מגמת הגידול בכמות המזגנים הקטנים המיובאים לארץ, והמשך תהליך שחיקת המחירים ביבשת אירופה.



באופק מציינים כי גלי החום העזים שהחלו לפקוד את אירופה בחודש יולי אומנם תרמו לגידול בביקוש למזגנים, אולם לדברי הנהלת אלקטרה צריכה הגידול בביקושים אינו דרמטי בשלב זה. הסיבות לכך הן שעיקר החום הוא בדרום היבשת, בה שיעור החדירה של מזגנים גבוה יחסית (ביחס לצפון אירופה). יתר על כן, חלק גדול מהתושבים נופש בתקופה זו של השנה, ולפיכך היא מאופיינת ברמת רכישות נמוכה יחסית של מוצרי חשמל. גורם נוסף אותו מציין זיסר הוא תהליך שחיקת המחירים, אשר ממתן את השפעת הגידול בכמויות.



לאור זאת, באופק סבורים כי התרומה של גלי החום באירופה למכירות החברה ביבשת לא צפויה להיות חריגה. יחד עם זאת, זיסר סבור כי לאירועים אלו תהיה השפעה חיובית מאוחרת יותר מצד לקוחות פרטיים שיעדיפו להקדים ולרכוש מזגן לקראת הקיץ הבא, וכן מצד גופים מוסדיים.



להערכת זיסר, החברה צפויה לסיים את 2003 עם צמיחה של כ-10% בשורת ההכנסות ל-2.62 מיליארד שקל. בשורה התחתונה של הרווח הנקי היא צפויה להציג גידול של כ-16% לעומת השנה הקודמת לרמה של כ-81 מיליון שקל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully