וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד רבעוני נוסף לסוויס אינטרנשונל

רן דוידוב

19.8.2003 / 10:00

חברת התעופה הלאומית של שווייץ דיווחה על הפסד של כ-95 מיליון דולר; משקיפים מזהירים כי היא עלולה להיקלע למשבר מזומנים ב-18 החודשים הקרובים בשל קצב שריפת מזומנים גבוה

סוויס אינטרנשונל, חברת התעופה הלאומית עתירת הקשיים של שווייץ, דיווחה על הפסד רבעוני נוסף על רקע ההאטה הכלכלית החריפה בשווייץ וביבשת אירופה ונזקי מגפת הסארס.

החברה, העוברת כעת רפורמה מקפת שכוללת את פיטוריהם של קרוב ל-3,000 עובדים וקרקוע של 30 מטוסים, דיווחה על הפסד של 133 מיליון פרנק שווייצי (95.6 מיליון דולר) ברבעון השני, לעומת הפסד של 257 מיליון פרנק שווייצי בתקופה המקבילה. הנתון אינו כולל הוצאות ארגון מחדש בהיקף של כ-200 מיליון פרנק שווייצי (140 מיליון דולר) בהן תכיר החברה בהמשך השנה.

קופת המזומנים של החברה המשיכה להצטמק והסתכמה בסיום הרבעון השני ב-811 מיליון פרנק שווייצי (כ-570 מיליון דולר), לעומת 913 מיליון פרנק שווייצי בסיום הרבעון הראשון. בחודשים האחרונים הזהירו מספר משקיפים, ביניהם מבקרי החשבונות של החברה, כי סוויס עלולה להיקלע למשבר מזומנים במהלך 18 החודשים הקרובים בשל קצב שריפת המזומנים הגבוה שלה.

מניית החברה נפלה השנה בלמעלה מ-40% על רקע הספקות באשר להבטחת מקורות מימון עתידיים והחשש כי הרפורמות המתוכננות לא יצליחו להשיב את החברה לרווח. בתחילת השבוע שעבר נאלצה החברה להדוף שמועות כי היא קרובה להגיש בקשה להגנה מפני נושיה וטענה כי תוכנית הארגון מחדש מתקדמת בקצב מהיר מהצפוי.

אתמול, עם זאת, זינקה מניית החברה בכ-10% בעקבות דיווחים שהופיעו בעיתונות השווייצית בהם נטען כי בריטיש איירווייס מעונינת ברכישת נתח בחברה ואילו לופטהנזה בודקת אפשרות לרכוש את נתח השליטה בסוויס. במהלך היום הכחישה בריטיש את הידיעה.

סוויס הוקמה בשנה שעברה בעקבות תוכנית סיוע בהיקף של 2 מיליארד דולר במסגרתה הועברו חלקים מסוויסאייר פושטת הרגל לידי חברת התעופה האזורית קרוסאייר. ממשלת שווייץ מחזיקה ב-20% ממניות החברה. בנוסף מחזיקים גם ענקי הבנקאות השווייצית, UBS וקרדי סוויס, בנתח מניות גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully