וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום בגרמניה הוביל לזינוק במחירי החיטה והאנרגיה ביולי; מספר המועסקים צנח ברבעון בשיעור החד מאז האיחוד

דפנה מאור

19.8.2003 / 10:14

מדד המחירים ליצרן בגרמניה עלה ב-0.3% ביולי; ירידה של 646 אלף במספר המועסקים בגרמניה ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה



גל החום ההיסטורי הפוקד את אירופה הוביל לזינוק במחירי החיטה ומוצרי האנרגיה, ומדד המחירים ליצרן עלה בחודש יולי ב-0.3% לעומת יוני. בנפרד, דיווחה לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית של גרמניה על נפילה של 1.7% במספר המועסקים ברבעון השני של השנה. היתה זו הירידה החדה ביותר ברבעון השני מאז איחוד גרמניה.



האינפלציה ביולי במחירים ליצרן רשמה קצב שנתי של 1.9%, גבוה מהצפוי. בניכוי סעיף האנרגיה התנודתי נרשמה עלייה של 0.3% בלבד מהתקופה המקבילה. סעיף האנרגיה התייקר ב-7.7% לעומת התקופה המקבילה, בעקבות עלייה של 2.2% במחיר הנפט הגולמי במהלך יולי, וזינוק של 8.2% במחיר החשמל על רקע ביקושי שיא בשל גל החום.



סעיף נוסף שהתייקר חדות בגרמניה היה קמח חיטה, שזינק ב-10.3% לעומת התקופה המקבילה, ומחיר קמח השיפון, שעלה ב-6.2%. גל החום האדיר פגע ביבולי החיטה, הצפויים להניב השנה כמות הנמוכה ב-9.5% לעומת השנה הקודמת.



בשוק העבודה נרשמה נסיגה חדה ברבעון השני, דיווחה ממשלת גרמניה. מספר המועסקים נפל ב-1.7% לעומת התקופה המקבילה, בשל פגיעה בתעסוקה במגזרים רבים. מגזר הייצור נפגע קשה במיוחד, עם ירידה של 3.2%, או 267 אלף במספר המועסקים. הירידה ברבעון השני היתה חדה מזו שנרשמה בשני הרבעונים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully