וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים אופטימיים באשר לכי"ל: מעריכים שתדווח השבוע על הכנסות של 580-585 מיליון דולר

אלי דניאל

19.8.2003 / 10:31

מדובר בגידול של 11%-12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל; בנק הפועלים צופה רווח רבעוני נקי של כ-36 מ' ד' ונשואה זנקס חוזה רווח של כ-48.4 מ' ד'; התחזקות היורו מול הדולר תשפיע לחיוב



ענקית הכימיקלים כי"ל צפויה לפרסם ביום חמישי הקרוב את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, ולקראת מועד זה, מפרסמים היום בנק הפועלים ובית ההשקעות נשואה זנקס את תחזיותיהם לביצועי החברה ברבעון החולף.



האנליסטים רקפת אפטר וירון בן חורין מבנק הפועלים מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" כאשר מחיר היעד ייקבע לאחר שיפורסמו תוצאותיה של כי"ל, ואילו האנליסט חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר של נשואה זנקס, מעניק למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 7 שקלים, 29% מעל למחירה בשוק.



בבנק הפועלים סבורים שדו"חות כי"ל יצביעו על שיפור בביצועים בהשוואה לרבעון המקביל, וזאת בהשפעת הגידול בכמויות האשלג הנמכרות והתחזקותו של היורו כנגד הדולר (למעלה מ-40% מהכנסות החברה מקורן באירופה). להערכת אנליסטי הבנק, הגידול הצפוי במכירות האשלג יירשם הן בייצור מקומי והן בייצור בחו"ל, ומקורו של גידול זה יהיה בהיקפי הכמויות הנמכרות ולא במחירי האשלג בעולם, מחירים שנשארו יציבים לעומת הרבעון המקביל.



להערכת שני האנליסטים, מכירות החברה ברבעון החולף, רבעון הנחשב לחזק מבחינה עונתית, יסתכמו בכ-580 מיליון דולר - 11% יותר מההכנסות שנרשמו ברבעון השני של שנת 2002. בבנק הפועלים מונים גורם נוסף שיתרום לתוצאות כי"ל - ירידת ריבית הליבור על ההלוואות. מנגד, עליית מחירי האנרגיה והגידול בעלויות ההובלה הימית ישפיעו על עלות המכר של כי"ל, וכפועל יוצא מכך על הרווח הגולמי שלה. השפעה שלילית תהיה גם להתחזקותו של השקל אל מול הדולר.



בהתייחסם לשורה התחתונה צופים אפטר ובן חורין שכי"ל תראה גידול של למעלה מ-26% ברווח נקי, בהשוואה לרבעון השני של שנת 2002, לרמה של כ-36 מיליון דולר.



בנשואה זנקס אופטימיים יותר באשר לתוצאותיה של כי"ל. חיים ישראל סבור כי הכנסותיה הרבעוניות של החברה יצמחו ב-11.6%, ויגיעו ל-584.7 מיליון דולר, בין היתר, בשל העלייה הצפויה במכירות האשלג והפוספטים. תחזיתו של ישראל לשורה התחתונה היא לרווח נקי של 48.4 מיליון דולר - 70% יותר מהרווח ברבעון השני של שנת 2002. תחזית הרווח של ישראל נסמכת על הצמיחה הצפויה בהכנסות, כמו גם על הערכתו שבשולי הרווח הגולמי של כי"ל תירשם עלייה בשל התחזקות היורו אל מול הדולר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully