וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: מבני תעשייה עשויה לממש חלק מנכסיה על מנת להקטין נטל ההלוואות שלה

אלי דניאל

19.8.2003 / 11:25

הכנסות החברה מדמי שכירות עלו על התחזיות; הוצאות המימון העתידיות ימשיכו להיות גבוהות אם כי במידה פחותה יותר; מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר"



בית ההשקעות אילנות בטוחה מפרסם היום עדכון להמלצתו למניית חברת הנדל"ן המניב מבני תעשייה , וזאת לאחר שהחברה דיווחה אתמול על הפסד רבעוני של 2.9 מיליון שקל במחזור מכירות של כ-101.6 מיליון שקל. האנליסט עופר לבני מותיר למניה המלצת "תשואת יתר" תוך הצבת מחיר יעד של 4 שקלים - 21% מעל מחירה בשוק.



לבני מציין כי הכנסות החברה מפעילות הליבה שלה - השכרת נכסים - הסתכמו ברבעון החולף בכ-85.2 מיליון שקל, כ-4.5% מעל התחזיות המוקדמות, וזאת לאחר שההכנסות מהנכסים שנרכשו בקנדה נכללו לראשונה באופן מלא. בהקשר זה מוסיף לבני כי הודעת החברה על העסקה החדשה עם חברת הסלולר סלקום - השכרה של 30 אלף מ"ר בתמורה לכ-4.5 מיליון דולר לשנה - עתידה להשפיע לחיוב על הכנסות החברה (לכשיושלם הפרויקט) בסוף שנת 2004 ובשנת 2005.







עם זאת, לבני אינו מתעלם מהחולשה בתחום מכירת הדירות. "תוצאות פעילות המגורים ממשיכות לקרטע" כותב לבני, תוך שהוא מציין כי ההכנסות מפעילות זו שהסתכמו בכ-5.6 מיליון שקל היו נמוכות מהצפוי. להערכת לבני, בטווח הקצר לא צפוי להירשם שיפור בפעילות זו, על אף העלייה המסוימת שנרשמה במכירת דירות בחודשים האחרונים.



נקודה חיובית נוספת אליה מתייחס לבני היא הירידה בהוצאות ההנהלה - ירידה בשיעור של כ-10% לרמה של כ-5 מיליון שקל. להערכתו, המאמץ אותו עושה החברה בצמצום הוצאות הניהול שלה עתיד לקבל ביטוי גם במהלך הרבעונים הבאים.



"הסיפור הגדול" של תוצאות מבני תעשייה נוגע להוצאות המימון שלה שזינקו לכ-53 מיליון שקל. בהקשר זה סבור לבני כי הוצאות המימון העתידיות של החברה ימשיכו להיות גבוהות, אם כי במידה פחותה יותר מזו שנרשמה ברבעון השני של השנה. לדבריו, חלק ניכר מהוצאות המימון ברבעון היו טכניות במהותן והן אינן צפויות לחזור על עצמן לאורך זמן.



לבני מציין כי ברבעון החולף מימשה החברה נכסים מניבים וכתוצאה מכך נוצרו לה הכנסות חד פעמיות בהיקף של כ-13.2 מיליון שקל (לפני מס). להערכתו, החברה עשויה לממש חלק מנכסיה על מנת להקטין את נטל ההלוואות שלה.



באשר לצפוי ברבעונים הקרובים, הרי שלבני סבור כי לצד השיפור בתוצאות התפעוליות של מבני תעשייה, היא עתידה להציג שיפור גם ברווח הנקי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully