וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות של כ-0.2% במדדים; מניות הטכנולוגיה עולות - מניות הנפט יורדות

דפנה מאור

19.8.2003 / 14:36

סימנס עולה בשל ציפיות כי תשתתף בשיקום רשת החשמל של ארה"ב; מניות השבבים עולות בעקבות הזינוק בניו יורק



מגמה מעורבת במסחר באירופה מכתיבה עלייה מתונה במדדי השוק. מניות הטכנולוגיה רושמות עליות בעקבות המגמה בנאסד"ק אמש, אולם מניות הנפט מושכות את השוק מטה. מדד FTSE בלונדון נסחר ללא שינוי; מדד פרנקפורט עולה ב-0.3%; מדד יורוסטוקס 50 הפאן אירופי עולה ב-0.3%.



נתוני מקרו: גל החום ההיסטורי הפוקד את אירופה הוביל לזינוק במחירי החיטה ומוצרי האנרגיה, ומדד המחירים ליצרן עלה בחודש יולי ב-0.3% לעומת יוני. בנפרד, דיווחה לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית של גרמניה על נפילה של 1.7% במספר המועסקים ברבעון השני של השנה. היתה זו הירידה החדה ביותר ברבעון השני מאז איחוד גרמניה.



נפילת היורו לשפל של 4 חודשים, בשער של 1.109 דולר, מסייעת לעליות במגזר הרכב והיצוא בכלל. יצרניות הרכב רושמות עליות של 1%-2%.



מניות השבבים רושמות עליות בעקבות זינוק של 5.2% במדד SOX אמש בוול סטריט. פיליפס עולה ב-1.3%; אינפיניון עולה ב-2.7%; מניית ST עולה ב-1.6%.



מניות הנפט יורדות, על רקע קיפאון במחירי הנפט הגולמי עקב הערכות כי אספקת הנפט מעיראק תתחדש. BP יורדת ב-0.6%; טוטאל פינה יורדת ב-0.3%.



חברת התרופות השווייצית נוברטיס עולה ב-0.9% לאחר שהשיקה בארה"ב גרסה גנרית של התרופה פרילוסק לטיפול בצרבת מתוצרת אסטרה זנקה. נוברטיס כבר משווקת את התרופה באירופה.



פירסון, המו"לית של "פייננשל טיימס", עולה ב-1.5% בעקבות העלאת המלצה שהעניק לה קרדיט סוויס פירסט בוסטון, המדרג אותה ב"תשואת יתר" וצופה גידול בתחום הוצאת ספרי הלימוד בארה"ב.



סוויס אינטרנשונל אייר (סימול SWIn.S) עולה ב-4.6% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני נוסף על רקע ההאטה הכלכלית החריפה בשווייץ וביבשת אירופה, וכן נזקי מגפת הסארס.



חברת התעופה הלאומית של שווייץ, העוברת כעת רפורמה מקיפה שכוללת את פיטוריהם של קרוב ל-3,000 עובדים וקרקוע של 30 מטוסים, דיווחה על הפסד של 133 מיליון פרנק שווייצי (95.6 מיליון דולר) ברבעון השני, לעומת הפסד של 257 מיליון פרנק שווייצי בתקופה המקבילה. הנתון לא כולל הוצאות ארגון מחדש בהיקף של כ-200 מיליון פרנק שווייצי (140 מיליון דולר), בהן תכיר החברה בהמשך השנה.



סימנס עולה ב-2.1% לאחר ש"פייננשל טיימס" דיווח כי היא מועמדת לשדרג את רשת החשמל בארה"ב לאחר קריסת רשת החשמל בשבוע שעבר. סימנס מייצרת טורבינות לתחנות חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully