וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו צנח לשפל של 4 חודשים מול הדולר - 1.109 דולר; מאז יום חמישי איבד 2.1%

רן דוידוב

19.8.2003 / 14:58

נפילת המטבע האירופי האחיד הוחרפה לאחר שנגיד הבנק המרכזי של טייוואן אמר כי שערו גבוה מדי; בניגוד להתחדשות הצמיחה הכלכלית בארה"ב נקלעו מספר כלכלות גדולות בגוש היורו למיתון



היורו נפל לשפל של ארבעה חודשים מול הדולר על רקע הציפיות להמשך השיפור בנתוני המקרו בארה"ב, שהקפיצו אתמול את שוקי המניות בארה"ב לשיא של למעלה משנה. בה בשעה ממשיכה כלכלת גוש היורו לסבול מהאטה חריפה. היורו ירד לרמה של 1.109 דולר לעומת 1.114 דולר אמש. מוקדם יותר נפל היורו לרמה של 1.108 דולר שנרשמה לאחרונה ב-30 באפריל. הין נסחר בשער של 119.55 ין לדולר, לעומת 119.5 אמש.



הדולר ממשיך במגמת השיפור שרשם בשבוע שעבר מול היורו, מגמה שהופרעה לזמן קצר כתוצאה מהפסקת החשמל הנרחבת שפגעה בצפון מזרח ארה"ב, והביאה לנפילה בשערו. הפסקת החשמל הגדולה בהיסטוריה של צפון אמריקה הזניקה את היורו בליל יום חמישי עד רמה של 1.1328 דולר, אך מאז נפל המטבע האירופי האחיד ב-2.1%.



סוחרים אמרו כי הירידה בשער היורו הוחרפה לאחר שסוכנות "רויטרס" ציטטה את נגיד הבנק המרכזי של טייוואן שאמר כי אין לו כל תוכניות לגוון את השקעותיו באמצעות רכישת יורו, מכיוון ששערו יקר כעת. בנוסף, נחלש היורו לאחר שהבנק המרכזי של גרמניה הזהיר מפני הפרה נוספת של חוקי הגירעון התקציבי של האיחוד האירופי ב-2004, במידה ותתממש התוכנית למימון קיצוצי המס בעזרת הלוואות ממשלתיות.



היום יתפרסמו בארה"ב נתוני התחלות הבנייה ומדד סנטימנט הצרכנים לחודש אוגוסט. שני המדדים צפויים להצביע על שיפור, כשנתוני הבנייה מצויים כבר כעת סמוך לשיא של 17 שנה. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שפרסומו נדחה ליום שלישי משישי בשל הפסקת החשמל שפקדה את צפון מזרח ארה"ב, צפוי לעלות ל-91.5 לעומת 90.9 ביולי.



מנגד, צפויים נתוני צמיחת התמ"ג של המשק הצרפתי, שיתפרסמו מחר, להצביע על קיפאון. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דווח כי גרמניה, המשק הגדול באירופה, נקלעה למיתון במחצית הראשונה, בדומה לאיטליה והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully