וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של מנירב למצוקת הגירעון: "אאוטסורסינג של בדיקת תיקי נישומים יכניס למדינה כ-10 מיליארד שקל"

הרצל לקס

19.8.2003 / 13:45

נשיא לשכת רואי החשבון במכתב לנתניהו: "מקור הכנסה של מיליארדי שקלים מונח במשרדי השומה, ורק מצוקת כוח האדם באגף מס הכנסה מעכבת מיצוי גבייתו"



עופר מנירב, נשיא לשכת רואי החשבון, טוען כי ביצוע חיצוני (אאוטסורסינג) של שומה על ידי משרדי רואי חשבון יכול בקלות לסגור אלפי תיקים המחכים לשומה ושסכנת התיישנות מרחפת עליהם. לדבריו, לתיקים אלה פוטנציאל חבות מס של כ-10 מיליארד שקל, והתשואה על עלות הוצאת העבודה לביצוע חיצוני עשויה להיות פי 10.



על רקע נתוני הגירעון התופחים של הממשלה ופתיחת עונת הדיונים על תקציב 2004, אומר מנירב כי "לפני שפונים לפתרונות בעייתיים כמו קיצוץ גדול ובוודאי העלאת מסים, צעד גרוע מאוד, צריך לחשוב בצורה יצירתית איך ממצים ומייעלים את תהליך הגבייה".



לדברי מנירב, באגף מס הכנסה רק כ-900 מפקחים שמצליחים לטפל בפחות מ-15% מתיקי הנישומים. "כ-1,000 משרדי רואי חשבון בעלי כוח אדם מיומן לעניין זה יכולים לתפקד כקבלני משנה של אגף המס ולטפל ב-85% מהתיקים שכלל לא מגיעים לשומה, ולספק כ-2 מיליון שעות עבודה בשנה תמורת עלות עבודה של 250-300 שקל לשעת עבודה", אומר מנירב. "על פי חישובי האוצר, תשואת המס לשעת עבודה של מפקח היא 5,000 שקל, כך שהתשואה על עבודת רואי החשבון תהיה גבוהה מאוד והתקבולים יגיעו לפי חשבון זה ל-10 מיליארד שקל בשנה".



מנירב מדגיש כי מדובר רק בשלב בדיקת השומה ולא בהליך הגבייה עצמו, ושרואי החשבון מבצעים כבר היום תפקידים דומים באופיים בתחומי ביקורת למשל, מטעם משרד הפנים, כך שלטענתו אין מה לפחד מ"הפרטה" שכזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully