וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבזק שוקלים למזג פעילות פלאפון ובזק בינלאומי

ערן גבאי

19.8.2003 / 13:52

לקראת הרחבת התחרות בשוק השיחות הבינלאומיות; אם תוקם חברה משותפת בזק תחזיק בה כ-75%; המהלך עשוי למנוע מבזק בינלאומי הפסד נתח שוק לפלאפון, ולסייע לחברת הסלולר להוזיל עלויות

בקבוצת בזק נשקלת אפשרות למזג את פעילות פלאפון ובזק בינלאומי, כך נודע ל-TheMarker. זאת במסגרת בחינת האפשרויות שעומדות בפני קבוצת בזק לפעול בשוק השיחות הבינלאומיות לקראת הרחבת השוק לתחרות, הצפוי במהלך המחצית הראשונה של 2004.

מהלך מיזוג פעילויות פלאפון ובזק בינלאומי בתחום השיחות הבינלאומיות עשוי למנוע מבזק בינלאומי הפסד נתח שוק לפלאפון, ולסייע לאחרונה להוזיל את עלויותיה בהפעלת השירות. גם מבחינה חשבונאית עשוי מהלך שכזה שלא להשפיע יתר על המידה על בזק, שכן אם יאושר צפויה להיות מוקמת חברה משותפת, שתוחזק בכ-75% על ידי בזק. כיום מחזיקה בזק בכ-50% מפלאפון ובכ-100% ממניות בזק בינלאומי.

בכיר בקבוצת בזק אמר באחרונה ל-TheMarker כי "אנחנו לא עוסקים עוד בדרישה לביטול ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי, הוא לא נחוץ. בזק בינלאומי נהנית היום מגמישות פעולה ואין שום סיבה להקשות על הפעילות שלה בחיבורה המלא למיכלית הענק בזק".

בבזק ביקשו בעבר ממשרד התקשורת שההפרדה המבנית מול בזק בינלאומי תוסר מעל החברה בטרם ייפתח שוק השיחות הבינלאומיות למתחרים חדשים. בעבר אף טענו בחברה כי בזק קיבלה הבטחה ברוח זו משר התקשורת דאז, ראובן ריבלין, לבטל את ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי במהלך 2003.

לדברי בכיר בקבוצה היום, נבחנות גם האפשרויות לבטל את ההפרדה המבנית בין בזק ובזק בינלאומי ולהחזיר את בזק בינלאומי הביתה, וכן האפשרות להפעיל את פלאפון ובזק בינלאומי כשתי חברות נפרדות המקיימות פעילות בשוק השיחות הבינלאומיות.

דירקטוריון פלאפון החליט עד כה לבחון את כניסת החברה הסלולרית לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות לכשיפתח לתחרות. עם זאת, ההערכות הן כי דירקטוריון פלאפון יאשר את כניסת החברה לפעילות בתחום, בדומה לכוונת חברות הסלולר המתחרות, לאחר שיעובדו סופית תקנות משרד התקשורת.

טיוטת התקנות של משרד התקשורת בשבוע שעבר להרחבת התחרות בשוק השיחות הבינלאומיות לא מונעת ממפעילי הסלולר להיכנס לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות ב-2004, למרות הבעלויות הצולבות של פלאפון ובזק בינלאומי ושל סלקום וברק. המשרד דרש כי הפעילות של חברות הסלולר תיעשה באמצעות חברה חדשה ושתישמר הפרדה תאגידית.

דו"ח התקנות של המשרד קבע עוד כי תותר בעלות זרה של עד 74%, וכל מפעיל חדש יצטרך להקים לעצמו מותג בינלאומי נפרד. כמו כן, כל מבקש רישיון יצטרך להפקיד ערבות של 10 מיליון שקל ויידרש להון עצמי של 20 מיליון שקל. עם זאת, המשרד לא יגבה דמי רישיון או תמורה בגין הרשיונות.

המשרד הדגיש בטיוטה שכל מפעיל יחויב במתן שירות לכל הציבור בישראל, בין אם מדובר במתקשר מרשת סלולרית ובין אם מדובר במתקשר מרשת חברת בזק. המשרד שוקל גם להורות שבעל רישיון מפעיל בינלאומי לא יפלה בין מתקשרים מרשתות הבזק השונות. מפעילי הסלולר והמפעילים הפנים ארציים לא יהיו רשאים להפלות בתעריפיהם בין מתקשרים לחו"ל באמצעות מפעילים בינ"ל שונים.

** בזק בינלאומי - מבעלי השליטה בוואלה! תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully