וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק עלה ב-1.2%

שירלי יום-טוב

19.8.2003 / 23:13

מרקורי הוסיפה כ-7% בעקבות העלאת המלצה; קומברס עלתה ב-5%;


הבורסות בוול סטריט פתחו היום במגמה חיובית אולם ירידה במדד אמון הצרכנים והפיצוץ במטה האו"ם בבגדאד נתנו אותותיהם במסחר. הנתונים המקדמיים של מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לאוגוסט הסתכמו ברמה של 90.2 נקודות, לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים לרמה של 91.4 נקודות ולעומת 90.9 ביולי. מועד פרסומם של הנתונים נדחה להיום בשל הפסקת החשמל שפגעה בחוף המזרחי של ארה"ב בסוף השבוע שעבר. לאור זאת נסחר דאו ג'ונס בירידות במרבית היום, אולם סיים בסוף בעלייה קלה של 0.2% ל-9,428 נקודות. מדד נאסד"ק רשם עלייה חדה יותר שהתחזקה לקראת סיום המסחר של 1.2% לרמה של 1,760 נקודות.

נתוני מאקרו חיוביים יחסית שפורסמו בתקופה האחרונה, היתווספו לצמיחה ברווחי החברות שעתידה להסתכם ב-14.1% ברבעון השלישי עבור אלו הנסחרות בסטאנדרד אנד פורס 500. ואולם, בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" הטילו השבוע ספק במידת השיפור בתוצאות חלק מהחברות הבורסאיות בארה"ב.

להערכת העיתון, הארגונים יכולים לנפח את השורה התחתונה באמצעות גביית חובות שאותם כבר מחקו בעבר לאחר שנואשו מהסיכוי לקבלם. המגמה הזו חזקה במיוחד בקרב מניות טכנולוגיה, שנפגעו מהתמוטטות של חברות הדוט.קום. ככל שמצב חברות הדוט.קום הורע, נמחקו חלק ניכר מחובותיהן. ואולם, להפתעת העיתון חלק מחברות הבועה אכן משלמות את החובות שנמחקו.

"בשבועות האחרונים יצרניות ציוד תקשורת כגון לוסנט, נורטל וסיסקו, כמו גם כמה מתחרות קטנות יותר, דיווחו על גביית חובות שהעלתה את רווחיהן או צימצמה את הפסדיהן", ציין הכתב סקוט תורם. לדבריו, במקרה של לוסנט שובם של החובות האבודים הניב רווח של 5 סנט למניה, וכך צומצם ההפסד הכולל בשורה התחתונה. העיתון מעריך כי השימוש בתיבת הפתעות מסוג זה עשויה לסייע לחברות לעמוד בציפיות של וול סטריט - ולחפות על צמיחה נמוכה יותר.

יתרה מזאת, לדברי תורם, החברות יכולות לשחק עם הנתון בין השורה התחתונה לעליונה ועל ידי כך לעוות את התוצאות במידה מסוימת. "כמה ממומחי חשבונאות העלו חשש כי הבכירים בחברות ינצלו את נתוני הגבייה כדי לנהל או להחליק את התוצאות הכספיות", מציינים ב"וול סטריט ג'ורנל".

עיתון זה קשור גם בהתנהלותה של מניית אקוויטי 1 (EQY:NYSE) לאחר שבתחילת אוגוסט העלו ב"וול סטריט ג'ורנל" את התהייה אם החברה נסחרת במחיר מלא. היום התקרבה מניית אקוויטי למחיר השיא שנרשם בה במחצית יוני.

אקוויטי 1, חברת נדל"ן שבשליטת גזית גלוב, המשיכה להרחיב את פרישת המרכזים המסחריים מעוגני המרכולים שבבעלותה. היום דיווחה החברה על רכישת מרכז נוסף במדינת ג'ורג'יה תמורת 47.2 מיליון דולר. המניה הגיבה בעלייה של 1% ל-17.2 דולר.

מניית טבע רשמה ירידה של 0.5% למחיר של 58 דולר. בבית ההשקעות נשואה זנקס ציינו היום כי תרופת הקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב. בעקבות זאת העניקו בנשואה המלצת "קנייה חזקה" למניה.

קומברס עלתה ב-5% למחיר של 16.3 דולר בהמשך לעלייה של 6% אתמול. לעומתה, מניית אמדוקס (DOX:NYSE) המשיכה לאבד גובה כבכל הימים האחרונים וירדה ב-3% למחיר של 19.9 דולר.

מניית מרקורי זינקה ב-7% במחזור כפול מהממוצע בה. המניה נסגרה במחיר של 42.7 דולר לאחר שהתממשה בחודש האחרון מרמות השיא שבהן ביקרה. בית ההשקעות סאונד-ויו העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". האנליסטים ציינו כי הירידה במחיר המניה באחרונה הגדילה את האטרקטיוויות שלה, והעלו התחזית לרווח נקי של 1.2 דולרים למניה ב-2004, לעומת תחזית קודמת לרווח נקי של 1.16 דולרים למניה.

עדכון ההמלצה זכה לסיקור של סוכנויות הידיעות והאתרים המקוונים, והעלה את העניין סביב המניה. מרקורי גם דיווחה על הקמת חטיבה חדשה שתנוהל על ידי אנשי קינטנה ותתבסס על הטכנולוגיה שנרכשה ממנה.

מניית אי.סי.טל ממשיכה לדשדש ברמות מחירים של כשישה דולרים לאחר אזהרות הרווח שפירסמה ב-2003 והנפילה בהכנסותיה. אתמול סיפקה החברה למשקיעיה בשורה חיובית יותר כשהודיעה על חוזה גדול עם ספקית שירותי תקשורת בארה"ב. במסגרת העסקה, תספק אי.סי.טל פתרון ניטור עבור רשתות IP בהתאם לדרישות של רשויות אכיפת חוק. פתרון זה תוכנן לעזור לספקי שירותים לעמוד בדרישות רגולטוריות לניטור רשתות IP לצורכי אכיפת חוק. הערכות בשוק הן כי החוזה יניב לאי.סי.טל מספר מיליוני דולרים. בעקבות זאת עלתה המניה ב-6% במחזור נמוך ל-6.4 דולרים.

מניית פאנדטק עלתה ב-3% לרמה של 6.3 דולרים. המניה החלה להיסחר גם בבורסה בתל אביב במסגרת הרישום הכפול, והתקבלה בזרועות פתוחות. פאנדטק עלתה בתל אביב ב-7.5% במחזור נאה של 320 אלף שקל. החברה מפתחת תוכנות לשוק הבנקאות.

טריון המשיכה בעליות שהחלו בה באחרונה והוסיפה 12% במחזור גבוה במיוחד של 2.5 מיליון מניות. אמפל עלתה ב-7% ומג'יק זינקה ב-11% בתוך ריכוז מחזורים חריגים. עם זאת, העליות במניות הטכנולוגיה פסחו גם היום על המניה החבוטה של אי.סי.אי, שאיבדה 2%.

מניה נוספת שהשמידה ערך רב למשקיעיה היא גילת, שירדה ב-1%. חברת rSTAR שבשליטתה דיווחה על מינויו של דורון גז לסמנכ"ל כספים. חברה מוחזקת זו גם הודיעה על הכנסות של 24.5 מיליון דולר ורווח נקי של 9.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2003.

סקירת מסחר אחרונה (20:52)

פתיחת מסחר חיובית נרשמה בוול סטריט בעקבות דו"חות טובים של הקמעונאית הום דיפו ונתוני מקרו חיוביים בדבר מספר התחלות הבנייה שפורסמו טרם צלצול הפעמון. אולם הדיווחים על פיצוץ במטה האו"ם בבגדאד, שכולל 16 הרוגים ועשרות פצועים, ונתוני מדד בטחון הצרכנים של אזור מישיגן, ממשיכים להעיב על המסחר במניות הכבדות והדאו מאבד 0.3%. הנאסד"ק עולה ב-0.7% לקראת דו"חות HP קומפאק.

נתוניו הראשונים של מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוגוסט הצביעו היום על רמה של 90.2 נקודות - מתחת לציפיות לרמה של 91 נקודות ולעומת 90.9 נקודות בחודש יולי. מועד פרסומם של הנתונים נדחה להיום בשל הפסקת החשמל שפגעה בחוף המזרחי של ארה"ב בסוף השבוע שעבר.

לאחר תום המסחר תפרסם את דו"חותיה חברת המחשבים והמדפסות HP קומפאק, שצפויה לדווח על עלייה ברווחיה הנקיים לרמה של 26 סנט למניה לעומת רווח נקי של 14 סנט למניה ברבעון המקביל.

הדאו ג'ונס נעל אמש את המסחר ברמת שיא של 14 החודשים האחרונים - 9,412 נקודות, לאחר עלייה של כ-1%. הנאסד"ק הוסיף אמש 2.2% לרמה של 1,739 נקודות בסיוע עליות במגזר השבבים.

בין החברות הישראליות הנסחרות מרכזת עניין מניית מרקורי שעולה ב-6.1% למחיר של 42.4 דולר על רקע העלאת המלצה של בית ההשקעות SoundView ל"תשואת יתר". האנליסטים ציינו כי הירידה במחיר המניה לאחרונה מגדילה את האטרקטיוויות שלה. בית ההשקעות העלה את תחזיותיו לרווח נקי של 1.2 דולרים למניה ב-2004 - כ-103 מיליון דולר, תחת תחזית קודמת לרווח נקי של 1.16 דולרים למניה.

יחד עם זאת מעריכים בסאונד וויו כי תחזית זו למרקורי עשויה אף היא להתברר כשמרנית. מחיר היעד עלה ל-48 דולר - גבוה ב-20% ממחיר הנעילה אמש. שווי השוק של מרקורי מסתכם ב-3.4 מיליארד דולר לאחר ירידה של כ-10% במחיר המניה בחודש האחרון.

בבית ההשקעות נשואה זנקס ציינו היום כי תרופת הקופקסון של טבע, המיועדת לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב, כפי שעולה מנתוני ה-IMS - Intelligent Manufacturing System העדכניים. האנליסט חיים ישראל ציין כי על פי נתוני ה-IMS לשבוע שהסתיים ב-8 באוגוסט, שיעור חלקו של הקופקסון מתוך המרשמים החדשים עלה ב-0.71%, בהשוואה לשבוע המקביל בשנת 2002, והוא עומד על 29.4%.

נתונים מעודדים נרשמו גם בנתח השוק של הקופקסון מתוך סך המרשמים לחולי הטרשת הנפוצה, כאשר זה צמח ל-28.1%, גבוה ב-1.2% מנתח השוק בתקופה המקבילה. על רקע הנתונים העדכניים של ה-IMS, מותיר ישראל למניית טבע המלצת "קנייה חזקה" במחיר יעד של 65 דולרים, מחיר הגבוה בכ-12% ממחיר השוק של מניית יצרנית התרופות הישראלית. המניה יורדת ב-0.1% למחיר של 58.2 דולר.

עוד בין המניות הכבדות, מניית קומברס עולה ב-3.7% למחיר של 16.1 דולר בהמשך לעלייה של 6% אמש. מניית צ'ק פוינט (CHKP:NASDAQ) מאבדת 0.1% למחיר של 16 דולר למרות הודעת החברה על השקת מוצר חדש, "צ'ק פוינט אקספרס" שנועד לספק פתרון אבטחה ידידותי לרשתות המונות עד 500 משתמשים.

מניית אי.סי.טל מוסיפה 5.6% למחיר של 6.5 דולרים בעקבות חוזה חדש בארה"ב עם ספקית שירותי תקשורת סלולרית שביצעה הזמנה לפתרון הניטור החדש של אי.סי.טל עבור רשתות IP על פי דרישות רשויות אכיפת חוק. "הזמנה זו מהווה זכייה אסטרטגית עבור אי.סי.טל", ציין אהרון שייך, נשיא ומנכ"ל אי.סי.טל.

עוד בולטות: מניית מג'יק עולה ב-5.4% למחיר של 2.4 דולרים במחזור גבוה על רקע הסכם עם חברת תוכנה אמריקאית לתקופה של 5 שנים; אינטרנט זהב מוסיפה 6.5% למחיר של 4.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully