וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: אי.די.בי אחזקות תחלק כדיווידנד את יתרת העודפים; גם הרווח השנתי של אי.די.בי והחברות הבנות יחולק

אילן מוסנאים

19.8.2003 / 16:18

מעלות מדרגת את אי.די.בי אחזקות בדירוג AA מינוס; העניקה הדירוג לאג"ח בהיקף של 500 מיליון שקל שתנפיק החברה ביום חמישי; החברה תממש את יתרת האחזקות בבנק דיסקונט



לקראת הגיוס שאי.די.בי אחזקות תבצע מחרתיים, פירסמה היום חברת המדרוג מעלות את הדירוג לחברה - AA מינוס. הדירוג ניתן לגיוס של עד 500 מיליון שקל, סכום הגבוה משמעותית מהסכום המקורי אותו מבקשת החברה לגייס - 150 מיליון שקל.



הדירוג הינו נמוך מעט מהדירוג של AA שקיבלו בעבר החברות הבנות אי.די.בי פיתוח, דסק"ש וכלל תעשיות. במעלות מציינים כי הדירוג משקף את מיצובה העסקי הטוב מאוד של החברה והפיזור הגבוה של תיק ההשקעות שלה במספר תחומים כגון: ביטוח ופיננסים, מסחר, נדל"ן, תעשיות מסורתיות, תקשורת וטכנולוגיה. לחברה אחזקה של כ-7% ממניות בנק דיסקונט , וזאת לאחר שמכרה ביולי כ-5.6% ממניות הבנק תמורת 200 מיליון שקל. במעלות מעריכים כי החברה תממש גם את יתרת המניות.







במעלות מעריכים כי תחומי התקשורת והטכנולוגיות עתירות הידע מאופיינים ברמת סיכון גבוהה יחסית. בשנתיים האחרונות חל גידול בסיכונים הכרוכים בפעילות בתחומים אלו ואף חלה ירידה בהערכת הפוטנציאל הגלום בהם - לפיכך חלה ירידה בשווי המיוחס לחברות הפועלות בתחומים אלו. גורמים אלו באו לידי ביטוי בהפסדים גבוהים שנבעו הן מהפעילות השוטפת והן מהפרשות שבוצעו בגין ירידת שווי האחזקות. במעלות מציינים כי שיעור ההשקעות של החברה בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת מסך השקעות החברה גבוה משיעור ההשקעה בענפים אלה בכלל המשק, ולכן הוא מצביע על סיכון גבוה יותר בתיק ההשקעות של החברה ביחס לתיק השוק.



במאי 2003 הושלמה עסקת העברת השליטה באי.די.בי אחזקות (52%) לקבוצת הרוכשים בראשות נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת תמורת 434 מיליון דולר. חלק ניכר מהתשלום מומן באמצעות הון זר.



במעלות מציינים כי לרוכשים ניתנה גמישות מסוימת לאור הגרייס (דחייה) שקיבלו בפירעון ההלוואה, דבר שיאפשר להם לממש החזקות תוך ניצול הזדמנויות מתאימות וכן אפשרות לפירעון מוקדם של ההלוואה. במעלות מעריכים כי הצרכים הפיננסיים של החברה נגזרים מהוצאותיה השוטפות, לרבות החזר חוב ברמת החברה, וכן מצרכי החזר החוב של בעלי העניין. לפיכך, במעלות מעריכים כי החברה צפויה לשלם דיווידנד בהיקף ניכר, שיהיה בגובה יתרת העודפים שלה, שימומן הן מיתרת המזומן בחברה, מדיוונדים שיחולקו מחברות מוחזקות והן מגיוסי חוב.



במעלות מעריכים כי עיקר הדיווידנד בקבוצה בגין רווחים צבורים צפוי להגיע מקבוצת דסק"ש (לה יתרת עודפים צבורים של כ-230 מיליון שקל), שופרסל (לה יתרת עודפים לחלוקה של כמיליארד שקל), נכסים ובנין (עם יתרת עודפים לחלוקה של כ-629 מיליון שקל) ומפעלי נייר אמריקאיים (כ-458 מיליון שקל). במעלות מעריכים כי מעבר לדיווידנד המשקף את סך העודפים בחברה ובחברות המטה, יחולק דיווידנד בגובה הרווחים השנתיים, על מנת לעמוד בהתחייבויות הרוכשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully