וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק אנרגיה של יצחק תשובה מחפשת שותף לפרויקט חיפושי הנפט בווייטנאם

אילן מוסנאים

19.8.2003 / 17:49

כך עולה מדו"ח הדירקטוריון של החברה; החברה ושותפיה יחזירו עד סוף נובמבר כ-25% מזכויות הפרויקט לממשלת וייטנאם; הפסידה ברבעון כ-12 מ' ש'



אחרי שנחלה אכזבה בשני קידוחים שבוצעו מול חופי וייטנאם מחפשת היום חברת דלק אנרגיה , שבשליטת קבוצת דלק , חברת נפט שתיכנס כשותפה בפרויקט. כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פירסמה אתמול.



דלק אנרגיה נכנסה להשקעה בווייטנאם בינואר 2001, בעת שרכשה 18% מזכויות הפרויקט המשתרע על פני שטח של 6,900 מ"ר, וממוקם כ-400 ק"מ דרומית מערבית לחופי וייטנאם, בעומק של 100 מטר במים. החברה שילמה בעבור הזכויות כ-1.5 מיליון דולר ובנוסף היא העריכה כי חלקה בתקציב הפרויקט יסתכם בכ-4.6 מיליון דולר. באמצע יוני של אותה שנה דיווחה החברה על רכישה של 3% נוספים במיזם.



היום מודיעה החברה כי בהתאם לתנאי ההסכמים עם ממשלת וייטנאם, החלים על הפרויקט, צפויים השותפים בפרויקט להחזיר לממשלת וייטנאם עד לסוף 25% משטח בלוק 12E ועד לסוף נובמבר 25% משטח בלוק 12E, שמהווים את שטח הפרויקט. היא מדווחת כי בישיבת השותפים שנערכה ביוסטון באוגוסט 2003, הוגשו העקרונות לפיהם יוגדרו השטחים המוחזרים באופן שישמרו בידי השותפים האזורים המבטיחים ביותר בבלוק.



בנוסף מדווחת החברה כי התקציב הכולל לפרויקט וייטנאם לשנת 2003 עודכן והוקטן מ-3.2 מיליון דולר, ל-1.1-1.5 מיליון דולר וזאת עקב מכירת מלאי שנותר בפרויקט לאחר השלמת הקידוחים שבוצעו בשנים 2001 ו-2002. תקציב שנת 2004 טרם גובש על ידי השותפים.



בכל הנוגע לדו"חות הכספיים אין לחברה בשורות למשקיעים. החברה מדווחת ברבעון השני של השנה על הכנסות זניחות של כ-623 אלף שקל מתפעול חיפושי נפט. הכנסות אלו מלוות בהוצאות של כ-12.5 מיליון שקל בגין החיפושים, מה שמוביל את החברה להפסד של כ-12 מיליון שקל בסיום הרבעון, וזאת בהשוואה להפסד של כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בסיכום המחצית שפתחה את 2003 מדווחת החברה על הפסד של כ-16.7 מיליון שקל מול הפסד של כ-12.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



באמצע יולי 2001 דיווחה דלק אנרגיה על מציאת גז בקידוחים בווייטנאם בקצב זרימה יציב בשיעור של 20 מיליון רגל מעוקב ליממה והיא מפרסמת היום כי תידרש הערכה נוספת, לרבות ביצוע סקר סייסמי תלת מימדי וקידוח אימות, על מנת לקבוע את המשמעות הכלכלית של התגלית.



חודשיים לאחר מכן הודיעה החברה כי החליטה על ביצוע מבחני הפקה בקידוח, לאחר שקדיחה וביצוע מבחני הלוגים החשמליים הסתימו בהצלחה. מבחני ההפקה אמורים להסתיים לקראת סוף אוקטובר, ועד אז אין כל ודאות כי לתוצאותיהם תהיה השלכה מסחרית.



התקוות של המשקיעים בקידוח בוייטנאם התבדו חודש לאחר מכן, לאחר שהחברה הודיעה כי הוחלט לנטוש לאת הקידוח לאחר שהושקעו בו כ-13.5 מיליון דולר (מזה חלקה של החברה 18 מיליון שקל) והוא התברר כבלתי מסחרי.



ביולי 2002 הודיעה דלק אנרגיה כי החלה בביצוע קידוח אימות נוסף באזור (בתקציב כולל של 12.2 מיליון דולר). גם הפעם הקידוח לא הניב תוצאות מסחריות ואסדת הקידוח עזבה את האזור בלי התוצאות המקוות. העלות לדלק אנרגיה הסתכמה הפעם בכ-2.8 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully