וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: פרובידנס סרוויס מזנקת ב-13% ביומה הראשון בנאסד"ק

יהודה שויצר

19.8.2003 / 23:19

ספקית השירותים הסוציאליים גייסה 51.6 מיליון דולר לאחר שמכרה 4.3 מיליון מניות במחיר של 12 דולר למניה



שוק ההנפקות המנומנם מראה סימני חיים עם הנפקת פרובידנס סרוויס (סימול PRSC), ספקית שירותים סוציאליים, שמזנקת ב-13% עם השקתה בבורסת נאסד"ק. החברה גייסה 51.6 מיליון דולר לאחר שמכרה 4.3 מיליון מניות במחיר של 12 דולר למניה.



את ההנפקה הובילו החברות סאן טראסט רובינסון המפרי וג'פריס.



ההנפקה הפתיעה רבים בוול סטריט, לאור הענף בו פועלת החברה - ענף השירותים הסוציאליים, שאינו נחשב לתעשייה בצמיחה. החברה מספקת כוח אדם לתוכניות תמיכה סוציאליות כגון משפחות אומנות ושירותים נוספים. שירותים אלה, שבעבר היו מסופקים על ידי ממשלת ארה"ב, הופרטו והחברה מפעילה כעת יותר מאלפיים בתים המאמצים ילדים.



עסקי החברה משגשגים למרות המשבר התקציבי בארה"ב, מציין מנכ"ל החברה, פלטשר מקיוקר. ראוי לציין כי ככל שהמשבר מעמיק יותר ויותר שירותים, שסופקו בעבר על ידי המדינות, עובר לידיים פרטיות. מקיוקר מדגיש כי החברה מעסיקה כוח אדם איכותי, מאחר שהחברה מספקת אפשרות נדירה לאנשים העוסקים בתחום הרווחה לעבוד בחברה צומחת, עם סטנדרטים שונים מאלה של עבודה במסגרת המדינה.



בשנה שעברה רשמה החברה רווח של 945 אלף דולר. במחצית הראשונה של 2003 רשמה החברה רווח נקי של 1.1 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 100% ביחס לתקופה המקבילה.



בהמשך השבוע תונפק חברת הנדל"ן אשפורד הוספיטליטי טראסט (סימול מוצע AHT). אשפורד, קרן נדל"ן המתמחה בתחום המלונאות והאירוח, מתכננת לגייס כ-385 מיליון דולר במכירה של 35 מיליון מניות במחיר של 9-11 דולר למניה.



שוק ההנפקות הראשונות לציבור צפוי לסיים את השנה החלשה ביותר בתולדותיו מאז שנות ה-70, עם מספר הנפקות והיקף גיוסים קטן במיוחד. מספר ההנפקות של חברות שאינן מתחום הפיננסים היה 11 בלבד. מנגד, תשואות המניות שנמכרו השנה בשוק זה טובות מתשואת השוק הכללי. למרות ציפיות להגברת פעילות בשוק המניות בארה"ב לאחר 1 בספטמבר, חג העבודה, המסמל את סופה של חופשת הקיץ, לא צפוי שוק ה-IPO להמריא בשיעור ניכר מבחינת הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully