וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה מעורבת בתום המסחר; מניות השבבים והרכב סיימו בעליות חדות

יהודה שויצר

19.8.2003 / 19:43

מניית יצרנית ציוד השבבים ASML עלתה ב-4.4%; סוויס אינטרנשונל אייר זינקה ב-20.5%; מניות רנו ופז'ו הצרפתיות עלו בכ-1%



מגמה מעורבת נרשמה במסחר באירופה עת מניות הטכנולוגיה עלו, ומנגד נרשמה חולשה במניות הפיננסים והנפט. בתום המסחר ירד מדד FTSE בלונדון בשיעור של מחצית האחוז; מדד CAC בפאריס רשם עלייה של 0.3%.



נתוני מקרו: גל החום ההיסטורי הפוקד את אירופה הוביל לזינוק במחירי החיטה ומוצרי האנרגיה, ומדד המחירים ליצרן עלה בחודש יולי ב-0.3% לעומת יוני. בנפרד, דיווחה לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית של גרמניה על נפילה של 1.7% במספר המועסקים ברבעון השני של השנה. היתה זו הירידה החדה ביותר ברבעון השני מאז איחוד גרמניה.



מדד ביטחון המשקיעים בגרמניה זינק בחודש אוגוסט הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות, נתון המגביר את הציפיות שהכלכלה הגדולה באירופה תיחלץ מהמיתון אליו גלשה במחצית הראשונה של השנה. המדד, שמפרסם מכון ZEW, זינק לרמה של 52.5 לעומת 41.9 ביולי. התחזיות המוקדמות צפו נתון של 45 בלבד, ע"פ תחזית סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. היה זה החודש השמיני ברציפות בה נרשמת עלייה במדד לאחר שבדצמבר 2002 נרשם שפל של 0.6 נקודות.



נפילת היורו לשפל של 4 חודשים, בשער של 1.109 דולר, סייעה לעליות במגזר הרכב והיצוא בכלל. יצרניות הרכב רשמו עליות נאות בהובלת ב.מ.וו שהוסיפה 3.6% ופולקסווגן שעלתה ב-2%. מניות רנו ופז'ו הצרפתיות עלו בכ-1%.



מניות השבבים רשמו עליות בעקבות זינוק של 5.2% במדד המוליכים למחצה בארה"ב אמש, והמגמה החיובית שנרשמת שם גם היום. אינפיניון עלתה ב-4.6%; מניית ST התחזקה ב-3.8%; מניית יצרנית ציוד השבבים ASML עלתה ב-4.4%.



מניות הנפט ירדו על רקע קיפאון במחירי הנפט הגולמי, עקב הערכות כי אספקת הנפט מעיראק תתחדש. BP ירדה ב-1.3%; מניית Shell ירדה בשיעור דומה.



חברת התרופות השווייצית נוברטיס ירדה ב-0.3% לאחר שהשיקה בארה"ב גרסה גנרית של התרופה פרילוסק לטיפול בצרבת מתוצרת אסטרה זנקה. נוברטיס כבר משווקת את התרופה באירופה. אסטרה זנקה ירדה ב-0.4%.



פירסון, המו"לית של "פייננשל טיימס", עלתה ב-2.8% בעקבות העלאת המלצה שהעניק לה קרדיט סוויס פירסט בוסטון, המדרג אותה ב"תשואת יתר" וצופה גידול בתחום הוצאת ספרי הלימוד בארה"ב.



סוויס אינטרנשונל אייר (סימול SWIn.S) זינקה ב-20.5% למרות שדיווחה על הפסד רבעוני נוסף על רקע ההאטה הכלכלית החריפה בשווייץ וביבשת אירופה, וכן בשל נזקי מגפת הסארס.



חברת התעופה הלאומית של שווייץ, העוברת כעת רפורמה מקיפה שכוללת את פיטוריהם של קרוב ל-3,000 עובדים וקרקוע של 30 מטוסים, דיווחה על הפסד של 133 מיליון פרנק שווייצי (95.6 מיליון דולר) ברבעון השני, לעומת הפסד של 257 מיליון פרנק שווייצי בתקופה המקבילה. הנתון לא כולל הוצאות ארגון מחדש בהיקף של כ-200 מיליון פרנק שווייצי (140 מיליון דולר), בהן תכיר החברה בהמשך השנה.



סימנס עלתה ב-3% לאחר ש"פייננשל טיימס" דיווח כי היא מועמדת לשדרג את רשת החשמל בארה"ב לאחר קריסת רשת החשמל בשבוע שעבר. סימנס מייצרת טורבינות לתחנות חשמל.



חברת הנדל"ן קאנארי וורף (סימול CWG.L) התחזקה ב-7% לאחר שסוכנות רויטרס דיווחה כי גולדמן סאקס מכין הצעת רכש שתוגש בסוף אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully