וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שב ונחלש על רקע הירידה בסנטימנט הצרכנים - נסחר ב-1.114 דולר ליורו

יהודה שויצר

19.8.2003 / 22:17

הדולר נסחר עדיין ברמות שיא של שלושה וחצי חודשים ביחס ליורו; הין נסחר בשער של 118.4 ין לדולר, לעומת 119.5 ין אמש



היורו התחזק במחצית האחוז ביחס לשערו בצהריים על רקע הירידה בסנטימנט הצרכנים בארה"ב והפיצוץ בבניין האו"ם בעיראק. היורו, שנחלש הבוקר לשער של 1.1065 דולר עלה ל-1.114 דולר, בדומה לשערו אמש. מוקדם יותר נפל היורו לרמה של 1.108 דולר שנרשמה לאחרונה ב-30 באפריל. הין נסחר בשער של 118.4 ין לדולר, לעומת 119.5 ין אמש.



20 בני אדם נהרגו ועשרות נפגעו אחר הצהריים בפיצוץ משאית ממולכדת במפקדת האו"ם בבגדאד. נזק כבד נגרם למפקדה, השוכנת בבית המלון "קנאל" בעיר. חלק מן המבנה נהרס. במקום עובדים מדי יום מאות אנשי או"ם. בין קורבנות הפיגוע גם השליח המיוחד של האו"ם בעיראק, סרג'יו דה מלו, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם.



דה מלו, דיפלומט ברזילאי בן 55, נפצע קשה בפיגוע ונלכד תחת הריסות משרדו. מאוחר יותר הוא מת מפצעיו במהלך הנסיונות לחלצו. פקיד האו"ם, סאלים לון, מסר לבי.בי.סי כי הפיצוץ אירע "מתחת לחלון" של דה מלו. לון העריך כי משרדו היה יעד הפיגוע. סוכנות ידיעות בברזיל דיווחה כי זמן קצר לאחר הפיצוץ השתמש דה מלו בטלפון נייד כדי להזעיק סיוע.



הדולר ממשיך במגמת השיפור שרשם בשבוע שעבר מול היורו, מגמה שהופרעה לזמן קצר כתוצאה מהפסקת החשמל הנרחבת שפגעה בצפון מזרח ארה"ב, והביאה לנפילה בשערו. הפסקת החשמל הגדולה בהיסטוריה של צפון אמריקה הזניקה את היורו בליל יום חמישי עד רמה של 1.1328 דולר, אך מאז נפל המטבע האירופי האחיד ב-2.3%.



מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן נפל במפתיע בחודש אוגוסט לרמה של 90.2 נקודות, מרמה של 90.9 נקודות בחודש יולי. הירידה במדד, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, הפתיעה נוכח התחזיות המוקדמות לעלייה לרמה של 91 נקודות. מדד התנאים העכשוויים, המלמד על תפישת הציבור האמריקאי את מצבו הפיננסי ועל נכונותו להוציא כספים על ריהוט ומוצרים בני קיימא אחרים, עלה עם זאת לרמה של 100.5 נקודות, מרמה של 94.7 נקודות בחודש הקודם.



מוקדם יותר היום דווח על עלייה חדה במיוחד של 1.5% בהתחלות בנייה לחודש יולי. העלייה, החדה מזה 17 שנים, היתה של 1.87 מיליון התחלות בנייה חדשות. העלייה היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים של 1.79 מיליון יחידות. לעלייה הובילו בעיקר שיעורי הריבית הנמוכים בארה"ב, שעומדים עתה של 1%, המאפשרים ללווים לקבל משכנתאות בתנאים טובים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully