וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בכבלים: "בעלי המניות והבנקים עובדים על תהליך חלופי למיזוג הכבלים"

ערן גבאי

19.8.2003 / 10:22

"ההשקעה של תבל בהשקת המותג HOT מקטינה עוד יותר את היכולת של YES לרכוש את מנויי תבל; אין זו יד המקרה שההצעה כביכול של YES צברה תאוצה לקראת ההכרזה על מותג הכבלים"



"בעלי המניות והבנקים עובדים על תהליך חלופי למיזוג הכבלים", כך אומר בכיר בכבלים שמציין כי התהליך החדש תלוי בהסדר הנושים של תבל. לדבריו, התוכנית תוצג בפגישה בין נאמן תבל, צבי יוכמן, לבין הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, מחר.



לדברי הבכיר: "המהלך השיווקי המשותף של הכבלים וההשקעה של תבל בהשקת המותג HOT מקטינה עוד יותר את היכולת של חברת הלוויין YES לרכוש את מנויי תבל". הבכיר מציין שתבל לא קיבלה פנייה מבזק או מ-YES בעניין האפשרות שהאחרונה תגיש הצעה לרכישת כ-160 אלף ממנויי תבל, והמהלך של YES הוא ספין תקשורתי שנועד לפגוע במיזוג הכבלים. לדבריו, אין זו יד המקרה שהאפשרות שחברת הלוויין תציג בפני יוכמן הצעה לרכישת מנויי תבל צברה תאוצה דווקא לקראת ההכרזה על המותג החדש של חברות הכבלים - HOT.



עוד קובע אותו בכיר כי תבל שווה יותר מ-2 מיליארד שקל ורושמת EBITDA רבעוני הגבוה פי 10 מזה של YES ועל כן ההצעה שחברת הלוויין תרכוש מנויים מתבל אינה הגיונית. עם זאת, הבכיר מדגיש כי אם תוגש הצעה רשמית על ידי YES שתהיה גבוהה מספיק ותקבל את אישור הרגולטור - היא תיבחן, מתוקף חובתו של נאמן תבל להשיג את המחיר הגבוה ביותר עבור הנושים לפרעון חובות תבל.



לדברי הבכיר, מאמצי יוכמן מופנים כעת להשגת הסדר נושים בתבל עד ה-11 בספטמבר, אז יתקיים דיון בעניין בבית המשפט המחוזי. על פי הסדר הנושים פעילות הכבלים תועבר לשליטת הבנקים, והחזקות תבל בנטוויז'ן ובגלובקול יימכרו לספקים.



מיד לאחר סיום ההתעסקות בהסדר הנושים יתקיימו הדיונים בין הבנקים ובעלי המניות בכבלים בניסיון לגבש סופית תוכנית חלופית למיזוג הכבלים שתוכל לקבל גם את אישורו של המפקח על הבנקים, יואב להמן, שהתנגד לתוכנית המיזוג הקודמת מטעמי חריגת אשראי הבנקים לקבוצות דנקנר ופישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully