וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת שחיקת הרווחים של קבוצות הפרסום הגדולות

הארץ

20.8.2003 / 7:59

כמה מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם צופות שיפור מסוים בפעילות במחצית השנייה של 2003, במיוחד בארה"ב, אך הן דבקות בהערכות כי ההתאוששות האמיתית תבוא רק ב-2004



קבוצת הפרסום אינטרפבליק דיווחה בשבוע שעבר על הפסד נקי ברבעון השני של 2003, בעקבות הפרשות בגין ארגון מחדש ובעיות תפעוליות מתמשכות. בה בעת נסוגה החברה מתחזיותיה הכספיות ל-2003.



כמה מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם צופות שיפור מסוים בפעילות במחצית השנייה של 2003, במיוחד בארה"ב, אך הן דבקות בהערכות כי ההתאוששות האמיתית תבוא רק ב-2004, שנת בחירות בארה"ב, שוק הפרסום הגדול בעולם, כמו גם שנת אולימפיאדה.



WPP, אחת משלוש קבוצות שירותי הפרסום והשיווק הגדולות בעולם, אמורה לדווח השבוע על ירידה ברווחים במחצית הראשונה של 2003 וקיפאון בהכנסות. המנכ"ל מרטין סורל, אינו שופע אופטימיות, אך הוא בכל זאת מרוצה מעלייה מסוימת בהוצאה על פרסום בארה"ב. WPP היא החברה האם של כמה מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם, ובהן יאנג & רוביקם (JWT ,(Y&R ואוגלווי & מאתר (O&M).



סורל, שזכה באחרונה במאבק הארוך נגד פובליסיס על קבוצת הפרסום הבריטית קורדיאנט, אמר בעבר כי לא תחול התאוששות של ממש בהוצאה על פרסום עד 2004, ונראה כי הוא לא ישמיע הערכה אחרת, לפחות לא בפומבי. עם זאת יש הצופים כי סורל יאמר שהמיתון החמור ביותר בתולדות תעשיית הפרסום הסתיים.



פובליסיס הצרפתית, קבוצת שירותי הפרסום והשיווק הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה על עלייה של 60.7% בהכנסות ברבעון השני של 2003 ל-965 מיליון יורו (1.09 מיליון דולר), הודות לרכישת קבוצת הפרסום Bcom3 ב-2002, המטפלת בלקוחות ענק כמו מקדונלדס. בניכוי רכישות ותנודות בשערי המטבע עלו הכנסות פובליסיס ב-1.6%, העלייה הראשונה מאז הרבעון הרביעי של 2001.



קבוצות הפרסום הגדולות ספגו בשנים החולפות מהלומה חזקה - ההוצאה על פרסום ירדה בחדות בשל ההאטה הכלכלית הגלובלית והתפוצצות בועת הטכנולוגיה. פובליסיס יוצרת מסעות פרסום עבור מותגים כמו קלוגס ודיאט קוקה קולה באירופה. אך כיום חלק ניכר מפעילותה הוא בארה"ב בשל רכישות כמו Bcom3.



מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי, אמר אחרי פרסום הדו"חות: "אירופה עדיין שברירית, אבל אם יחול משבר בכל זאת נראה צמיחה של 1% בהוצאה הגלובלית על פרסום ב-2003".



במחצית הראשונה של 2003 עלו הכנסות פובליסיס ב-59% ל-1.87 מיליארד יורו. התחזקות היורו מול הדולר והליש"ט שחקה את הכנסותיה בארה"ב ובבריטניה בכ-289 מיליון יורו. במחצית הראשונה זכתה פובליסיס בכמה תקציבי פרסום חדשים בהם יורו-טאנל בבריטניה, הוועד האולימפי של יוון (המשחקים האולימפיים של 2004 ייערכו באתונה), וכרטיסי האשראי במותג וירג'ין.



פובליסיס וקורדיאנט החזיקו יחדיו בחברת תכנון ורכש המדיה זניט אופטימדיה. בעקבות מכירת קורדיאנט ל-WPP תשלם פובליסיס כ-140 מיליון דולר ליריבתה הבריטית לרכישת שאר המניות בזניט (25%).



אינטרפבליק האמריקאית, שנגדה מתנהלת כעת חקירה של רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) בעניין אי סדרים חשבונאיים חמורים, דיווחה לפני כמה ימים על הפסד נקי של 13.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 109 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002. התוצאות לרבעון החולף כוללות הפרשה בסך 105.4 מיליון דולר לארגון מחדש ואובדן ערך נכסים. ההכנסות של אינטרפבליק, החברה האם של מקרן אריקסון, היו ברבעון החולף 1.5 מיליארד דולר, לעומת 1.49 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully