וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה מאופקת בדולר לפיגוע בירושלים

אמיר טייג

20.8.2003 / 16:10

הדולר היציג התחזק ב-0.3% בלבד לרמה של 4.45 שקלים; היורו היציג עלה ב-0.3% ל-4.934 שקלים; בנק גדול: המגזר העסקי מנצל את ההיסטריה הראשונית כדי למכור דולרים


למרות החששות הכבדים כי הפיגוע עשוי לסיים את הפסקת האש עם הפלשתינאים טרם עת, הדולר מגיב באיפוק יחסי. שערו היציג נקבע על רמה של 4.45 שקלים לאחר שעלה ב-0.3%. היורו היציג רשם אף הוא עליה של 0.3% ושערו נקבע על 4.9335 שקלים. יש לציין כי בשעות הבוקר רשם הדולר עלייה של עד 0.8% והיורו עלה מעט יותר מ-1%.

לאחר קביעת השערים היציגים ממשיך הדולר להתחזק ב-0.1% נוספים ועולה לרמה של 4.453 שקלים. היורו עולה ב-0.4% ל-4.9523 שקלים.

מחדר עסקות של בנק גדול נמסר כי המסחר ער מאוד היום, כאשר לוקחים בו חלק גם גופים עסקיים וגם בנקים. הסוחר מציין כי גופים עסקיים רבים מנצלים את ההיסטריה הראשונית לבצע מכירות של דולרים. לגבי הפיגוע אומר הסוחר: "יכול להיות שלפיגוע יהיו השלכות רחבות יותר גם לגבי תום הפסקת האש מול הפלשתינאים. עם זאת, השוק אינו משקף זאת בשעה זו". לדבריו, פעליות הזרים דלילה היום, ולא הושפעה מאירועי אמש.

גיא מגן, מחדר המסחר של אקסלנס, מציין כי אתמול בלילה לאחר היוודע דבר הפיגוע נסחר השקל בארה"ב ברמה של 4.46 שקלים לדולר, וברמה זו פתח הדולר את המסחר הבוקר. מגן מציין כי הבוקר כבר בחן הדולר את רמת התמיכה של 4.47 שקלים, אך שם הופיעו מוכרים שמנעו פריצת רמה זו. מגן מעריך כי פריצת רמה זו תקפיץ את הדולר עד רמת התמיכה הבאה, ששוכנת ב-4.5 שקלים.

עוד אומר מגן כי בימים האחרונים נוצרה "תערובות נפיצה" בשוק המט"ח. תערובות זו מורכבת משאננות הסוחרים נוכח המצב המדיני הרגוע, והמחזורים הנמוכים. שני גורמים אלו גרמו לדולר להיחלש מול השקל, ומנגד לירידה משמעותית בסטיות התקן, וזאת למרות פקיעת האופציות בשבוע הבא. להערכתו, מצב זה מהווה קרקע פורייה לתגובה חדה של שוק המט"ח נוכח הפיגוע הקשה בירושלים. מגן מציין כי למגמת המסחר בבורסה ולהיקף ירידות השערים שם היום תהיה השפעה חשובה על היקף הזינוק בדולר.

אתמול בשעות אחר הצהריים, לפני האירוע הקשה בירושלים, נקבע שערו היציג של המטבע האמריקאי בירידה קלה יחסית לרמה של 4.437 שקלים - כ-0.02% מתחת לרמת היציג. ביורו, לעומת זאת, נרשמת תכונה מסוימת כאשר שערו היציג רשם ירידה של 0.9% לרמה של 4.919 שקלים, וזאת על רקע חולשתו בעולם מול הדולר לשפל של 3 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully