וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בהשקעות הון סיכון בישראל וארה"ב ברבעון השני

עודד חרמוני

20.8.2003 / 8:47

היקף השקעות ההון סיכון באירופה ברבעון השני הגיע ל-709 מיליון יורו, ירידה של 1.5% בהיקף ההשקעות



השקעות ההון סיכון בישראל ובארה"ב נמצאות במגמת עלייה לאחר תקופה ארוכה של ירידה בהשקעות, בעוד באירופה שינוי המגמה מתמהמה ורק עתה ניכרת התייצבות - כך קובע דו"ח של פירמת רו"ח ארנסט אנד יאנג וחברת המחקר VentureOne שהתפרסם אתמול.



היקף השקעות ההון סיכון באירופה ברבעון השני הגיע ל-709 מיליון יורו, ירידה של 1.5% בהיקף ההשקעות, לעומת עלייה בהשקעות בישראל בשיעור של 60%, שהסתכמו ב-245 מיליון דולר ועלייה של 14% בהשקעות בארה"ב שהסתכמו ב-4 מיליארד דולר.



לפי נתוני VentureOne, היקף ההשקעות ברבעון השני בישראל היה הגבוה מבין מדינות אירופה, ועלה על היקף ההשקעות בבריטניה, המדינה האירופית בה שיעור השקעות ההון סיכון היה הגבוה ביותר: 194 מיליון יורו.



הדו"ח, המסכם את מגמות השקעות ההון סיכון בארה"ב, אירופה וישראל, קובע כי קיימת התאמה גבוהה בין מגמות ההשקעה בישראל וארה"ב בשיעור העלייה בהשקעות. לפי הדו"ח, קיימת התאמה גלובלית בהעדפות ההשקעה של הקרנות. שתי מגמות בולטות העולות מהדו"ח של ארנסט אנד יאנג הן ההשקעות העולות בתחומי מדעי החיים והתוכנה, מול ירידה תלולה בהשקעות בתחומי התקשורת והרשתות. בישראל נרשמה עלייה של 27% בהיקף ההשקעות בחברות מתחום מדעי החיים ברבעון השני.



"שוקי השקעות ההון סיכון בארה"ב וישראל הציגו עליות ברבעון השני. באופן היסטורי, תעשיית ההון סיכון האירופית מפגרת במקצת אחרי השוק האמריקאי בעוד השוק הישראלי נוטה להשתנות בהתאם לתגובה שלו לחדשות חיוביות בנושאי כלכלה כללית והסביבה העסקית. אני צופה ששוק ההון סיכון האירופי ילך בעקבות ההובלה של ארה"ב וישראל בתפנית ההשקעות במחצית השנייה של השנה", אמר אתמול סטיב הארמסטון האחראי על המחקר באירופה של ונצ'ר וואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully