וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש גז עדיין מקווה להפוך לספקית השנייה של גז טבעי לישראל - למרות החלטת שרון

סוכנויות הידיעות

20.8.2003 / 9:06

מנהל BG בישראל אמר כי אם המצרים יסרבו לספק גז, BG תהיה הבאה בתור, כך דיווח "פייננשל טיימס"



בריטיש גז (BG) עדיין מקווה כי תוכל לספק לישראל גז טבעי, כך דיווח היום "פייננשל טיימס". ישראל בחרה במצרים כספקית הגז הטבעי שלה, לאחר שנשיא מצרים קיבל החלטה אסטרטגית לספק לישראל גז. ל-BG יש זיכיון לשאיבת גז מול חופי הרשות הפלשתינית, אך ישראל החליטה שלא לחתום על חוזה עימה.



ג'ון פילד, מנהל BG בישראל, אמר ל"פייננשל טיימס" כי החלטת ישראל אינה סופית. לדבריו, יחכה שרון עד ארבעה שבועות כדי לקבל התחייבות מהמצרים לפני שיחליט בנושא. שרון בחר שלא לרכוש גז מ-BG משיקולים פוליטיים, שכן חשש כי התשלום בעד הגז יגיע בסופו של דבר לידי מחבלים, נאמר ב"פייננשל טיימס". כדי לשכך חששות אלו אמרה BG כי הכנסות ממכירת הגז הפלשתיני יופקדו בחשבון יחיד כדי לשמור על שקיפות, וישראל תגבה מחשבון זה תשלומי מס בשם הרשות הפלשתינית.



"הארץ" דיווח היום כי מצרים קיבלה החלטה אסטרטגית בלתי הפיכה לספק גז לישראל, לפי דברי מקורב של חוסני מובארק. מצרים, באמצעות חברת הצינור הישראלית-מצרית (EMG), אמורה לספק לחברת החשמל 18 מיליארד ממ"ק של גז טבעי ל-11 שנים, בחוזה ששוויו מוערך ב-1.5-2 מיליארד דולר. ספקית נוספת של חברת החשמל היא ים תטיס של דלק.



דובר שר התשתיות יוסף פריצקי אמר כי השר מקווה שהמצרים יעמדו בדבריהם, אולם הוא מאמין כי לא יעשו כן. פריצקי, בדומה לבנימין נתניהו, תמך במתן החוזה ל-BG. ממשלת בריטניה פעלה גם היא לשכנע את שרון לספק את החוזה לחברה הבריטית, בהתאם להתחייבות שנתן ב-2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully