וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו סירב לחתום על החלטות של המינהל; דורש לצמצם הקצאות קרקע בתשלום סמלי

זיו מאור

20.8.2003 / 9:13

על פי החוק, לאישור החלטות בעלות משמעות תקציבית של המועצה נדרשת חתימה של השר האחראי על המינהל - כיום אהוד אולמרט - ושל שר האוצר



שר האוצר, בנימין נתניהו, סירב לחתום על שתי החלטות שקיבלה מועצת מינהל מקרקעי ישראל בחודשים האחרונים, ובכך הוא מונע בפועל את יישומן. על פי החוק, לאישור החלטות בעלות משמעות תקציבית של המועצה נדרשת חתימה של השר האחראי על המינהל - כיום שר התמ"ת, אהוד אולמרט - ושל שר האוצר. היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כתב בתגובתו לבג"ץ בעניין הפיצוי לחקלאים על הפשרת קרקע, כי על שר האוצר להתערב בענייני המינהל.



נתניהו לא חתם על החלטה 963, שביקשה להוסיף את אזור קו התפר סובב עזה לאזורים בהם אפשר לחרוג מהגודל המרבי של הקרקע המוקצית בהרחבות של יישובים חקלאיים - חצי דונם ליחידת דיור. אחד מנימוקיו היה שהגדלת המגרשים תייקר את עלויות הפיתוח, ובעקבות זאת עלול הציבור לא לרכוש את המגרשים, דבר שיהיה לו השפעה שלילית על הכנסות המדינה. נימוק נוסף היה שמלאי הקרקעות באזור מצומצם.



ההחלטה השנייה נוגעת להקצאת 268 דונם לכפר לנגמלים מסמים בשטח המועצה האזורית רמת הנגב בדמי חכירה סמליים. נתניהו נימק את אי חתימתו על ההחלטה בהיעדר קריטריונים ברורים בעניין זה. בנוסף קבע שההקצאה יוצרת תמריץ לצריכה מוגברת ובזבזנית של הקרקע, שהיא משאב במחסור. "יש לצמצם באופן משמעותי את מספר המקרים שבהם תוקצה קרקע בדמי חכירה סמליים", ציין.



לעומת זאת, נתניהו חתם על שלוש החלטות. אחת מהן, 962, תחיל את החלטות מועצת מקרקעי ישראל הנוגעות ליישובי קו העימות בגזרת לבנון גם על שדרות רבתי. קרקעות למגורים, תעשייה ומלאכה, מסחר ותיירות באזור זה יוקצו תוך מתן פטור מלא מדמי חכירה.



על פי החלטה נוספת שעליה חתם, 964, ייקבעו השומות בעסקות בנייה למגורים ביישובים חקלאיים לכל מגרש - ולא על פי טבלאות כלליות. בנוסף, התשלום יהיה על פי בנייה בהיקף מינימלי של 160 מ"ר, גם אם שטח הבנייה בפועל קטן יותר.



נתניהו אישר גם את החלטה 967, שעניינה הכנסת נוהל חדש לעבודת ועדות חריגים במינהל. הנוהל קובע, בין היתר, כי סמכויות ועדות חריגים מחוזיות יורחבו למתן הנחות עד ל-100 אלף שקל. ועדת החריגים המרכזית, בהנהלת המינהל, תוסמך לתת הנחות בסכום של יותר מ-100 אלף שקל, ויהיה ניתן להגיש לה ערעורים לגבי החלטות שהתקבלו בוועדות החריגים המחוזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully