וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי נסטלה במחצית הראשונה נחתכו בחצי ל-1.99 מיליארד דולר בגלל הייסוף בפרנק השווייצי

דפנה מאור

20.8.2003 / 9:24

הפרשי שערים של יותר מ-10% הובילו לירידה של 6.3% בהכנסות; בקיזוזם, רשמה החברה, בעלת השליטה באסם הישראלית, צמיחה של 6.4% במכירות



רווחי נסטלה, חברת המזון הגדולה בעולם, נפלו במחצית הראשונה של השנה ל-2.78 מיליארד פרנק שווייצי (1.99 מיליארד דולר), בשל הייסוף בפרנק והכנסות חד פעמיות בתקופה המקבילה. בהשוואה על בסיס פרופורמה, נרשמה עלייה של 4.9% ברווח, ובניכוי הפרשים בשערי מט"ח נרשמה עלייה של 19.1%.



אנליסטים חזו כי נסטלה, בעלת השליטה באסם הישראלית, תרשום רווח נקי של 2.76 מיליארד פרנק שווייצי. הרווח וההכנסות כאחת הושפעו מפיחות של יותר מ-10% שרשם הדולר מול הפרנק השווייצי במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח ממכירתה של חטיבת אלקון.



הכנסותיה של נסטלה ירדו ב-6.3% ל-41.44 מיליארד פרנקים (29.6 מיליארד דולר), ונפלו מתחזיות האנליסטים של 42 מיליארד פרנקים. בניכוי הפרשי מט"ח נרשמה עלייה של 6.4% בהכנסות נסטלה, דיווחה החברה.



תזרים המזומנים התפעולי עלה ב-11.7%, בעוד שתזרים המזומנים החופשי עלה ב-24.6%, במונחי פרנקים. מרבית מוצרי החברה, למעט שוקולד וממתקים, תרמו לצמיחה. ההכנסות ממכירת משקאות צמחו ב-5.2%; המוצרים הרפואיים של החברה צמחו ב-7.1% במכירות. מכירות שוקולדים וממתקים ירדו ב-2.3%.



בחלוקה גיאוגרפית, רשמו מזרח אירופה, אמריקה הלטינית ואפריקה צמיחה בולטת, העולה על הממוצע לחברה.



בתחזיתה למחצית השנייה צופה נסטלה סביבה כלכלית שפירה יותר, ומאמינה שתוכל לנצל לטובתה כל שיפור בכלכלה העולמית. היא צופה לעמוד ביעדיה לשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully