וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NBC על סף רכישתם של נכסי המדיה של ויוונדי; נשיא ויאקום מעריך כי NBC תזכה במכרז

דפנה מאור

20.8.2003 / 9:45

NBC האיצה את המגעים למיזוג עם יוניברסל; הנהלת ויוונדי צפויה להכריז היום על מו"מ בלעדי עם NBC, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



NBC, חברת הטלוויזיה לבית ג'נרל אלקטריק, האיצה את המו"מ לרכישתם של נכסי המדיה של ויוונדי-יוניברסל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". בנפרד, הודה מל קרמאזין, נשיא ויאקום, המתמודדת גם היא על רכישת יוניברסל אנטרטיינמנט (VUE), כי NBC צפויה להיות המנצחת במכרז על הנכסים.



קרמאזין אמר כי ויאקום איננה מעוניינת בכל הנכסים שמציעה VUE, ולפי דעתו המתמודדת המובילה ברכישה היא GE. ויאקום היא חברת המדיה הגדולה בעולם לפי שווי שוק, והיא מחזיקה באולפן הסרטים פראמאונט, חברת הטלוויזיה CBS, ושלל ערוצי כבלים מצליחים, בהם MTV. היא מעוניינת ברכישתה של חטיבת הכבלים של ויוונדי בלבד.



חטיבת NBC מציעה להקים מיזם משותף עם VUE, ללא השקעה במזומנים. מקורות של רויטרס המקורבים למכרז אמרו כי NBC היא המועמדת המועדפת על אנשי ויוונדי. ה"ג'ורנל" דיווח כי ויוונדי וג'נרל אלקטריק האיצו את המו"מ למיזוג נכסי המדיה של שניהם, כדי להגיע להסכמה לפני פגישת דירקטוריון ויוונדי היום.



אם פרטי ההסכם ייושבו, צפויה הנהלת ויוונדי להמליץ על מגעים בלעדיים עם GE. מיזוג נכסים אלה ייצור חברת מדיה חדשה וענקית, בבעלות רוב של GE ומיעוט ההחזקות בידי ויוונדי. נכסים אלה יכללו את אולפן הסרטים יוניברסל, חברת הטלוויזיה NBC, ערוצי הכבלים CNBC, USA וערוץ ה-SciFi. שווי חלקה של ויוונדי במיזם כזה עשוי להגיע ל-14 מיליארד דולר, המחיר שביקשה לקבל עבור נכסיה. לחברות יש היום שיתוף פעולה בתחום הפקות תוכניות טלוויזיה, כמו הסדרה המצליחה חוק וסדר שמפיקה ויוונדי עבור NBC.



מתמודדות אחרות במכרז על נכסי UVE כוללות את אדגר ברונפמן הבן, שהגיש בתמיכתה של קבוצת משקיעים פרטיים הצעה שנייה במכרז. ברונפמן היה מי שהוביל את מכירתה של יוניברסל מידי משפחתו לויוונדי, בהצלחה דלה למדי. ליברטי מדיה, חברת אחזקות המדיה והתקשורת, הגישה הצעה שנייה במכרז. מתמודדים שפרשו הם חברת הכבלים קומקסט, איל התקשורת מרווין דיוויס ואולפן הסרטים MGM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully