וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת השוק לפיגוע הרצחני בירושלים: המעו"ף פותח בירידות של 2%; הדולר עולה ב-0.6% ל-4.463 שקלים

ניצן כהן

20.8.2003 / 16:16

המחזור מסתכם בכ-15 מיליון שקל; ירידות חדות בקבוצת אי.די.בי; כלל תעשיות מאבדת 3.3%; מניית כור יורדת ב-2%; דיסקונט מאבדת 2%



הבורסה של תל אביב פותחת את המסחר בירידות של כ-1.8% בעקבות הפיגוע הרצחני אמש בירושלים, בו נרצחו לפחות 20 איש ויותר מ-100 נפצעו. העליות אמש בוול סטריט, של כ-0.2% במדד הדאו ג'ונס ושל כ-1.2% בנאסד"ק, לא ממש משפיעה על המשקיעים הבוקר.



מדד המעו"ף פותח את המסחר בירידות של 2% לרמה של 393.35 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.6% לרמה של 410.61 נקודות. התל -ק פותח בירידות של 1.1%. המחזור מסתכם בכ-15 מיליון שקל. הדולר עולה ב-0.6% ל-4.463 שקלים.



רועי לאופר, מדסק המוסדיים של נשואה זנקס, אמר הבוקר, כי השוק הופתע מאוד מהפיגוע. לאופר ציין, כי החשש בשוק היום הוא משרשרת של תגובות ותגובות נגד שתביא להתפוצצות ההודנה. הוא העריך כי אם לא נראה פעילות נחרצת של הרשות הפלשתינאית נגד אירגוני הטרור, המומנטום השלילי יימשך בימים הקרובים ולא צפוי להיעצר לפני רמה של כ-380 נקודות במעו"ף. פעילות אמיתית של הרשות הפלשתינאים נגד המחבלים, ואפילו מהלך של גירוש ערפאת מהמוקטעה עשויים להתקבל באהדה בשוק.



מניות בנק לאומי צפויות לרכז עניין על רקע הפרסומים הבוקר ב"מעריב", לפיהם הפרטת בנק לאומי צפויה להתעכב בגלל העיכובים בשינויי החקיקה בכנסת. אנליסטים בשוק מעריכים כי העיכוב בהפרטת לאומי יקרין באופן חיובי על מניות הבנק.



מניית כור פותחת את המסחר בירידות של 2%. עיתון הארץ מדווח הבוקר כי מנכ"ל החברה הבת אי.סי.אי עשוי לסיים את תפקידו בקרוב, וכי החברה צפויה לפרסם מאות עובדים על רקע ההחמרה במצבה העסקי.



מניות בנק דיסקונט פותחת את המסחר בירידות של 2%. הבוקר מפרסם עיתון "הארץ" כי קבוצת אי.די.בי, בראשות נוחי דנקנר, עשויה להתמודד על רכישת השליטה בבנק, אם יוצע למכירה. אתמול פרסמה מעלות הערכות לפיה אי.די.בי אחזקות עשויה למכור את יתרת האחזקות בבנק. על פי הערכות את הרכישה, אם תתבצע בסוף, תבצע החברה הבת דסק"ש . דסק"ש עצמה יורדת ב-3.1%.



יתר מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות במגמה שלילית, כאשר אי.די.בי אחזקות יורדת ב-1.3%, מניית אי.די.בי פיתוח יורדת ב-1.9% וכלל תעשיות יורדת ב-3.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully