וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת הצמיחה של מדקון נמשכת: המכירות צמחו ב-12% לכ-14.6 מיליון שקל; הרווח הנקי צמח ב-21%

אלי דניאל

20.8.2003 / 10:04

הרווח הרבעוני - כ-2.2 מ' ש'; שחיקה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות; עליית שווי תיק הבטוחות הסחירות ייצרה הכנסות מימון; תזרים מזומנים שלילי של כ-2.4 מ' ש'



השיפור בתוצאותיה העסקיות של חברת מדקון , הפועלת בתחום התקשורת הרפואית ונמצאת בשליטתם של בני הזוג קובי ויהודית ריכטר, נמשך גם ברבעון השני של השנה, בשעה שההכנסות צמחו בשיעור של 24% לרמה של כ-14.6 מיליון שקל.



הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-12% והסתכם בכ-10.7 מיליון שקל, כאשר שיעורו של רווח זה מסך ההכנסות הגיע לכ-73%. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל הציגה החברה רווח גולמי של כ-9.5 מיליון שקל אך שיעור הרווח הגולמי היה אז גבוה יותר והוא עמד על 81%. במדקון מציינים כי הירידה בשיעור הרווחיות נובעת, בין היתר, מגידול בשיעור המכירות הישירות (מכירות הנעשות ע"י החברה) של מערכות משולבות תוכנה וחומרה ביחס למכירות של מוצרי תוכנה, בלבד, המתבצעות ע"י המפיצים.



הוצאות המחקר ופיתוח של מדקון הסתכמו ברבעון החולף בכ-2.3 מיליון שקל, עלייה של כ-33% לעומת היקף הוצאות המו"פ ברבעון השני של שנת 2002. עלייה זו מקורה בהרחבת צוותי הפיתוח של מדקון, המציינת כי מאמצי הפיתוח שלה התמקדו, ברובם, בהרחבה ובשיפור של קו המוצרים, כמו גם בפיתוח מוצרים חדשים.







שיפור נרשם בסעיף המימון של החברה. סעיף זה הניב תרומה חיובית של 389 אלף שקל, בעוד שברבעון המקביל נרשמו הוצאות מימון בהיקף של כ-1.9 מיליון שקל. הכנסות המימון של החברה נבעו מעלייה בערך תיק הבטוחות הסחירות שלה, אם כי עלייה זו קוזזה במקצת בשל הייסוף בשער השקל. וכך, את הרבעון החולף סיימה החברה עם רווח נקי של כ-2.2 מיליון שקל, צמיחה של כ-21% לעומת רווחי הרבעון המקביל.



את המחצית הראשונה של השנה סיימה מדקון עם הכנסות בהיקף של כ-27.2 מיליון שקל, גידול של כ-17% לעומת המכירות בתקופה המקבילה. הרווח הנקי אותו השיגה החברה בתקופה זו הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל - עלייה של כ-10% לעומת הרווח הנקי שהושג במחצית הראשונה של שנת 2002.



גם בתום הרבעון החולף ממשיכה מדקון להיות אחת החברות הנזילות בבורסה בתל אביב, שכן, ההון העצמי שלה ליום ה-30 ביוני 2003 הסתכם בכ-76.3 מיליון שקל והוא היווה כ-85% ממאזנה. יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר) של החברה ליום ה-30 ביוני 2003 הסתכמו בכ-70.9 מיליון שקל. ברבעון השני של השנה היה לחברה תזרים מזומנים שלילי של 2.4 מיליון שקל מפעילותה השוטפת.



במהלך המחצית הראשונה של השנה הקימה מדקון חברה בת באנגליה - Medcon UK, בכדי שזו תפעל לשיוק מוצריה באנגליה. בחברה מעריכים כי פעילות מדקון אנגליה תניב הכנסות כבר במהלך שנה זו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully